tisdag 26 april 2011

Våra senaste dagar, utveckling och utepyssel!

Hellu! Åter till vardagen idag då!

Tänkte dela med mig lite av de senaste dagarna...=)


Tiril blir både en mösstjej och en skotjej, hon provar båda varianterna för glatta livet just nu, och gärna flera på en gång också. =)

De senaste 2 dagarna har det också lossnat lite för henne vad gäller gåendet, i förrgår ställde hon sig helt sonika och släppte taget, gick 5 steg, och Mattias tjoade till mig "Hon går, hon går!!" När jag kom in damp hon ner på rumpan, men flinade, ställde sig upp igen och gick 4 steg... Sen har hon gått 2-4 steg lite då och då...Snart så! Vi har njutit av solen så mycket det går! Tiril har invigt sina solisar för året...=)Kiron har kikat i diken efter vatten...Vi har ätit frukost i uterummet (varmt!)
Mattias har röjt i trädgården, krattat och skött om de stackars rabatterna...
Kiron har vattnat allt som går att vattna!
Och tvättat bilen....=)

Tiril har fått känna på gräset i gåstolen för första gången. Synd bara att vi har så mycket myror, Kiron har redan blivit biten, annars kanske hon kunnat krypa omkring lite.
Kiron har fått nya skor, han hade bara stövlar...
Tiril har testat alla andras skor, här pappas...Igår fick vi besök av mormor och morfar som åt middag med oss, helstekt fläskfilé, hasselbackspotatis, morötter, fetaostsallad och Karl Johansvampsås!

När de skulle åka assisterade Tiril dem ivrigt med skor! =)
Igårkväll såg vi tredje (och sista?) filmen av "Fritt Vilt", kan verkligen rekommendera de filmerna! Norska rysare. Jag har fått sova lite bättre inatt, skönt!!!

Kiron konstaterade idag när vi åt lunch att "Jag tycker inte om rullärtor, jag tycker om långärtor!" (dvs. haricot verts)...=) Hehe kloka små barn och deras ordval...

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...