måndag 18 april 2011

3-årskalas hos Alma!

Ny vecka igen, tror det bara är måndagar och fredagar på veckan nuförtiden...=) Kirons förkylning har brutit ut och han har hostat mycket inatt...Och det låter som om Tiril också blivit smittad, var lite rosslig inatt. Typiskt, inte får man vara frisk några längre perioder inte. Får se om det blir nåt dagis den här veckan då...och nästa vecka har han påsklov. Ev. 2 veckor hemma med andra ord.



Idag ska jag städa, ev baka (men det får jag nog ta ikväll, har inte alla ingredienser), imorgon är det ju min 30-årsdag...tror väl familjen Fahlén kikar förbi men annars vet jag inga fler. Mina föräldrar och syster Maria kikar förbi på onsdag.

Sen beroende på när jag är klar med städning och pysslor vill jag ut! Är fint väder! Kanske promenad, och uterummet lockar ju...Borde väl pynta lite till påsk, kanske söka påskris? Kanske klippa lite tyger i uterummet.



Igår blev det lite sömnad, mössor, och 3-årskalas! Är Almas tur att fylla 3 år...Minns hon föddes den 20:e april 2008, samma dag som vi hade dop för Kiron. Kalaset hade Ice Age-tema, födelsedagsbarnet gillar de filmerna...här Albin i sin "Sid"-mask! Tiril fick en "Diego"-mask...=)
Robin i en dino-mask, jag har inte sett 3:e filmen så jag vet inte vad dinosaurien heter, haha! Kiron ville inte ens prova sin mask, han är inte mycket för att klä ut sig, speciellt inte med saker över ansiktet.
Födelsedagsbarnet har blåst ljusen på den fina tårtan!
Prinsessan Alma ber om hjälp att ta på en till prinsessklänning, sprang omkring med dubbla klänningar ett tag, hehe.
Fiskedamm...Kiron får napp!
Tiril får också fiska för första gången...och smaka lite russin. En höjdare. Och ballongen inuti var också topp 10!
Lugnet före stormen, barnen hugger in på godis, sen blir det sockerrus för hela slanten, haha!

Tack Johanna för ett trevligt kalas och gott fika!



Blev lax med viltsmak, och potatis igår till middag...idag vet jag inte vad jag ska hitta på, vi har kommit ifrån veckomatsedeln på sistonde, besvärligt, är så praktiskt när man har uppskrivet dag för dag...

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...