söndag 17 april 2011

Utedag och test av "Barnens Grillkorv"!

Söndag, snart är helgen slut igen! Idag ska jag och barnen iväg på ett 3-årskalas på eftermiddagen...



Gårdagen spenderades mestadels utomhus, i uterummet eller på gården, eller på promenad! =) Vi var även iväg en liten sväng och handlade, och barnen fick ha premiär på sina matchande skinnjackor (jag kommer ikväll lägga ut Tirils gamla jacka på Tradera, så om nån är intresserad av en skinnjacka i stl. 68, mycket fint skick, kika dit!!). Kiron cyklade när vi gick...=)
Via Smartson Testpilot är jag med och testar Lithells "Barnens Grillkorv". Det blev gårdagens middag. =) Paketet...kikat på det förut såklart, men inte känt behov att köpa det. Upptäckte sen också att kupongen jag fått från Smartson inte funkat, alltså, jag betalade själv för paketet, känns ju inte kul men jaja... Kanske nåt för Smartson att tänka på, lättbegripligare kuponger, för jag såg killen i kassan dra kupongen flera gånger.


Korven var god, bra konsistens, jag tycker dock den var lite smaklösare än många andra korvar, men det är kanske meningen med mildare smak för barn. Kiron åt 2 st kalla korvar (han föredrar det) och tyckte att de var jättegoda. Tiril är ingen korvätare ännu. Mattias tyckte som jag, lite smaklösa. Gillar kötthalten och att den är fri från gluten, laktos, ägg soja och liknande. Allergivänlig med andra ord.
Ja, kanske vi köper fler paket i framtiden, kanske inte! ?

1 kommentar:

Anonym sa...

härlig helg ni cokså verkar haft i sol och värme=). här var det väl tvärtom, Noah är ingen korvälskare, men Linn vräkte i sig flera. såg att många sagt att de var smaklösa, men så dålig smak tyckte iaf inte vi de var. iofs åt vi de också råa till potatissallad...jag tog via sms-avisering så det funkade iaf jättebra, men däremot att va testpilot för calzone funkar inte, har fortfarande inte fått koden=(.

hoppas inte ungarna blir superförkylda nu, håller med dig om att man får inte hålla sig frisk nån längre stund..

kram på er!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...