söndag 24 april 2011

Påskaftons-middag med härliga vänner!

Vilket härligt påskväder! Hittills idag har jag tyvärr mest varit inne, Tirils garderob var i stort behov av genomgång iom. att hon fått så mycket kläder den här veckan...Så nu har jag gått igenom den GRUNDLIGT!

Nyss ätit lunch, och strax ska vi gå på promenad!!


Igår eftermiddag kom först Marianne och en stund senare Ia, Daniel, Molly, Robin och Albin hit för grillmiddag!=)


Vi fick presenter av Marianne; råsiden (kommer bli finfina kuddfodral!) , peppar och sushipinnar från Kambodja, pengar och dessutom en körlektion till mig, på valfri körskola...Gulp, nu måste jag ta tag i det...

Medan grillen värmdes upp drack vi lite kaffe....

Haha, alltid karlarna som sköter grillen! Ia håller koll så maken gör rätt.. ;o)
Var härligt väder igår med, vi satt ute i uterummet till 19.30 tiden! Härligt, och jättegod mat. Mattias hade Spotify på mobilen, och hade kopplat den till CD-spelare så lite skön musik fick vi också. Min karl... Hårdrockare som säkert skulle varit långhårig om han inte träffat mig, haha! (Jag gillar INTE långhåriga män!) Fast numer lyssnar han iofs. mer på klassiskt.... ;o)
Ia njuter alkoholfritt...
Marianne hade köpt god påsktårta, som vi också lyckades klämma ner.
Lekfarbror Mattias.
Jag ser nåt kul?
Robin och Kiron...barnen härjade ute och rullade i gräset så kläderna blev inte så fina! Men kul verkade de ha!


Kiron slåss en del tyvärr när han leker med Molly och Robin, vet inte varför, han blir så uppspelt? Inge kul alls, vi säger åt honom upprepade gånger att han inte får men det går inte in...!

Molly var en riktig lady i stor hatt!

Bushög!
Vi gick sedan in och kollade på foton Marianne tagit i Kambodja, hon är nyss hemkommen därifrån, jobbat som biståndsläkare.
Vi såg också film från Ia och Daniels bröllop (var M som filmat), innan vi bröt upp kring 21. Sent i säng för trötta ungar. Hade en supertrevlig kväll!!!!

Jag och Mattias såg lite "Supernatural" innan vi nannade. Sovit rätt oroligt inatt igen, som varje natt denna vecka. Men fick sovmorgon hela familjen, så är relativt utsövd ändå.

2 kommentarer:

solokatt76 sa...

Inte bara min unge som slåss alltså =/ Kanske hör till åldern. Eddie är inne i värsta självständighetsfasen nu och lyssnar inte alls på nåt som han inte själv har lust till...

Visst har vi haft härliga påskdagar!!! Nu börjar det tyvärr sätta sig i mina ögon...
så jag är sjukt trött.

Kram

Anonym sa...

vilken härlig påsk ni fick=). härligt med besök och grillning så där. och påsktårtan såg ju inte lite smarrig ut heller haha.

Noah är också väldigt bråkig, har trott det berott på hans kommunikationsproblem, men som Sandra säger så kan det ju lika gärna höra till åldern. fast ju äldre han blir desto mer tror jag han har nå't släng av autism ändå, han hakar upp sig så hemskt på vissa saker=(. idag tog det 1 timme att få honom be om ursäkt till Linn när han klämt hennes finger med vilje. men vi får väl se..

hoppas ni får bättre natt nu, känner igen hur det är att lida av sömnproblem. kram på er!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...