onsdag 14 april 2010

Sjuk Kiron? Inställt BVC-besök, lite sytt och busbesök igår.

Strax skulle jag och Tiril iväg på BVC...trodde jag. De ringde från dagis och sa att Kiron verkar hängig så jag har fått hämta hem honom, han var där kanske 45 min.... Lyckats ta temp men han har ingen feber. Ville inte ha välling imorse (har börjat vara svår att få i nåt på morgonen) men jag fick i honom lite frukt iallafall innan vi gick till dagis. Men men, han verkar trött, vi får se om nåt är på gång. Så jag har ringt och avbokat BVC, vill inte släpa med honom dit. Surt, nyfiken på vad Tiril väger.

Inatt har vi inte sovit bra. Kan ha nåt att göra med att lilla damen sov över 3 timmar i sträck igår eftermiddag...föredrar om hon tar så långa sovpass på förmiddagarna istället. =) Så det har varit en del vakentid och pratande och smågnäll inatt. Och jag är lättväckt så sova under de omständigheterna går inte.

Blir lugna dagen här hemma då istället. Ska se om jag kan snoka fram lite nya Emil-avsnitt vi kan kolla på, eller kanske lite Pippi. =) Hoppas bara han känner för att ta det lugnt...
Igår sydde jag en barnvagnsleksak till Tiril, ett T i ett supersnyggt tyg från IKEA som jag önskar jag köpt mer av. Hon gillar den och låg och kikade på den hela promenaden igår.(På bilden har hon också en mössa jag sytt tidigare). Sen slocknade hon som sagt och sov ute i vagnen medan vi skottade och hade dörren öppen så vi kunde springa ut och in. Maria kom förbi med Molly och Robin,
Molly hjälpte till att skotta. Sen när barnen var tillräckligt blöta ;o) var vi inne och fikade. Kiron och Robin tog en runda på polis-mcn...

3 kommentarer:

solokatt76 sa...

Hoppas Kiron klarar sig från att bli jättesjuk. Edward är frisk idag men jag börjar känna mig risig istället.

Synd att du inte hann iväg och väga Tiril då innan dom ringde =(

Vilken söt tigerjacka?overall?? hon har på sig!!

Kram

Maria sa...

Äsch då, hoppas han piggnar på sig! Inte bli sjuk nu...
Du är så duktig på att sy, jag har inte ens en symaskin (vilket jag saknar ibland faktist!)

Men ni ser ut att ha mycket mer snö än vi kvar...här syns gräsmattorna nu! =)

Kramen

Anonym sa...

så synd att det inte blev något besök på bvc o hoppas inte Kiron håller på att bli sjuk nu stackarn. mycket förkylningar i år=(.

söt Tiril är med sina kläder o hon verkar ju verkligen gilla barnvagnsleksaken.

hoppas du får sova lite bättre inatt istället!! kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...