fredag 30 april 2010

Ny juniorstol, sova hos farmor, mer sydda kläder o söt skrutta!

Blev lite ändrade planer för ikväll ändå, farmor kunde ha Kiron hos sig iallafall! =) Så när M slutat jobbet så ska han skjutsa Kiron till farmor. Lite tremans-tid igen.
Kiron varit lite tjurig till morgonen, men det kanske var mitt fel som slängde Bä i tvätten nästan det första jag gjorde sen han vaknat!..Bä var jättesmutsig och behövde verkligen ett bad. Så nu väntar sonen otåligt på att tvättmaskinen ska gå klart. Ätit lite macka och lelle till frukost.
Idag är lillan sådär retro-söt igen, i ännu ett par byxor jag sytt tidigare (blir ju inte så mycket sytt nu)... Är så glad att de sitter perfekt!
Bruna velourhängselbyxor denna gång, efter samma mönster som de gula. Glöm inte tävlingen där ni kan vinna en mössa sydd av mig, avslutas imorgon! =)
Hon ligger och gymmar och kikar på leksakerna och är go o gla! Inatt har det varit en rätt bra natt.

Och såhär glad är hon oftast om morgnarna nu där i sängen, ligger och pratar högt med leksakerna i mobilen!

Utvecklingssamtalet igår på dagis gick bra, allt är bra! Skönt att höra!
Kiron blev förresten ganska tyst på övervåningen igår när jag lagade mat, så jag gick upp för att se vad han hade för sig, och han hade dragit ut en stor hög med jeans från sin låda och satt och knäppte knapparna (han har nästan mani på knappar just nu!!). Hihihi...

Har glömt att visa juniorstolen som vi köpt till Kiron, en vit från IKEA som matchar våra stora stolar jättebra. Kiron älskar den!

Pappan fick ivrig hjälp att bygga ihop den...=)

2 kommentarer:

Ulrika sa...

Hejsan

Hoppas att ni fick en trevlig valborg. Gud såå söööt hon är Tiril.
En sån barnstol har vi oxå, dom är så fina , jag fyndade stolen för 99 kr på fynd hörnan på Ikea.Då hade jag tur. Gud va du är duktig på att sy! Nu bloggar jag även på www.sevenboysarmy.blogspot.com

Må så gott ha en fortsatt tevlig helg!

Anonym sa...

ååh va söt lilla Tiril är i sina fina kläder. du är så duktig på o sy ju!!
jättefin juniorstol, skulle vi oxå behöva införskaffa.

hoppas ni fick en härlig kväll igår=).

kram på er!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...