onsdag 28 april 2010

Mormor o morfar-besök och jobbnyheter.

Igår var ännu en dag som flög förbi! Jag sysselsatte mig med sömnadsprojekt (måste hinna så mycket som möjligt!!) med paus för amning, tills mamma o pappa kom och det var dax att hämta Kiron från dagis. De hade med sig glass!!! Kiron är ingen stor glassälskare, han tycker det är så kallt, men han älskar choklad, och chokladglass gick ju i, med sked. Terapi för en mamma med kladdfobi! Sen tog vi en härlig promenad, synd att det blåser så bara, men Kiron var så duktig och gick hela vägen och höll mormor i handen. Här tyckte han de skulle vänta på bussen... Ja och sen var det snart kväll när M kom hem, trött efter jobbet som vanligt. Jag hann se lite Ugly Betty och Desperate Housewives innan jag kröp i säng, ska se resten av DH idag..

Några "nyheter" jag förresten glömt berätta. M har fått fortsatt jobb till sista Augusti, känns jättebra, blir ingen semester för honom men vi får ju mer pengar istället! =) Oxå har han ju faktiskt varit hemma i över ett år...
Och ang. mitt jobb så har jag inte längre tjänsten på Härnögården där jag jobbat i snart 10 år, utan nu har jag tjänst ute på nya Älandsgården istället, fortfarande natt, vilket känns riktigt bra. Stället sägs vara tiptop och jättebra, och många av mina gamla arbetskamrater jobbar där! =) Härnögården har ju till stor del lagts ner så det blev inte många kvar där.

2 kommentarer:

Ulrika sa...

Hejsan

Grattis med jobben!!! Ska snart börja jobba igen den 10 maj så ska jag börja jobba. ( Jobbar ju bara två timmar på kvällen så jag är ju inte borta så länge) Hoppas bara att det ska funka lika bra som det gjort med dom andra. Då har de sovit så fint och vaknat när jag kommit hem. Blir till att börja pumpa ut lite mjölk så mannen har i fall att. Såå sööt Kiron är , liten glass kladdis, hihih har oxå lite fobi för kladd. hihihih önskar dig en fortsatt trevlig dag! Kram från Ulrika

Maria sa...

Härligt med jobben! Vad skönt för er!
Hehe...här har du en till med kladdfobi...och mina minsta barn älskar att kladda! =)

Känner igen det där med att somna tidigt...så tröttsamt med mammaledighet, amning och allt annat runt omkring! =)

Kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...