onsdag 31 augusti 2016

Höstshopping!

Jag håller ju som sagt på märka upp kläder och prylar till helgens kommande "bytardag/klädloppis/barnloppis". 
Bytardag är lite missvissande ord tycker jag, eftersom vi inte byter saker mot andra, utan det är helt enkelt en jättestor loppis med arrangörer, där man får ett säljarnummer och får själv märka upp sina saker med pris osv. Man lämnar in allt prydligt märkt, och sen efter loppisen hämtar man det som inte blev sålt och pengarna man sålt för minus 25% som arrangörerna tar ut i avgift. Praktiskt tycker jag! Jag försöker själv alltid gå på dessa loppisar om jag är ledig, eftersom det inte bara finns kläder utan även böcker, filmer, spel, leksaker och allt som man kan tänkas kunna köpa begagnat. Var ju lite lättare att fynda när barnen var små men jag hittar oftast något roligt ändå. I helgen kommer jag inte kunna gå eftersom jag börjar jobba 12, köerna brukar kunna vara långa och loppisen håller till ute i Säbrå. Men gå ni som kan! 

Iallafall, det jag skulle komma fram till är att jag ju rensat bort massa sånt som barnen vuxit ur. Kiron har vuxit ur SAMTLIGA skor, och båda behövde nya regnställ. Vi var ner på ICA och kikade, bästa affären till hands och det blev varsitt nytt regnställ (fanns inget galonställ i Ks storlek så jag hoppas detta lite lättare ska funka), och gummistövlar och innegympaskor till Kiron, 


Sen blev det lite nätsökning, från Deichmann.com blev det till Kiron nya fodrade sneakers...


...och nya utegympaskor! 


Och till mig blev det också ett par nya sneakers! =) Nu klarar vi förhoppningsvis oss skomässigt några månader till snön kommer. 
 

Och medan jag nätsökte fick jag mail om H&Ms nya nät-outlet så var ju tvungen att kika in. ;) Fanns inget till barnen eller M, väldigt magert sortiment där, men till mig själv blev det något mycket välbehövligt; byxor!  3 par! 






Härnäst behöver vi kika efter byxor till Kiron, han har dragit iväg på längden som det verkar, har inte hunnit mäta honom! Tiril har vuxit 8 cm sen i Januari, men hon har ju mycket kläder efter kusinerna tack och lov. Hon är nu 125 cm lång. 

Nåt som vi också tyvärr måste inhandla är en ny TV, vår gamla (som vi köpte när vi väntade Tiril så den är 7 år!) la av helt igår. 
Min mobil är iallafall äntligen inskickad (många uppgifter de skulle ha först av nån anledning!) så får vi hoppas att den går att åtgärda. Puh! 
 Ibland bara hopar det sig!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...