måndag 29 augusti 2016

30-årsfest och mer sjukt!

Ja, svosch sa ännu en helg! I lördags var det stormvindar här i Västernorrland, träden föll över vägarna överallt och massor av hushåll blev utan ström. Vi klarade oss ganska fint, trots att vi var ute på vägarna (de varnade för just det hörde vi på radion när vi redan var nästan framme!!) och lämnade barnen hos farmor i hennes stuga. Ett av våra vindskydd i trä här hemma blåste sönder, och i stugan har ett träd rasat men inte mot stugan tack och lov. Så vi har haft tur ändå! 

Barnen var så glada för att få sova hos farmor, och vi hade ju bokat in det sen flera veckor eftersom Kikki hade sin 30-årsfest i lördags! Jag var ju inte så pigg men åkte ändå dit, var trevligt att träffa lite folk och äta smörgåstårta! =) Var mer gäster än det ser ut på bilderna, vill inte lägga ut en massa folk jag inte känner. ;) 
Lokalen är Hernö Cruisers, rockabilly och fina bilar! 


De två som fyllde år, 30 och 31, var alltså käraste svägerska Kikki, och brors bästa vän Alex, båda är med på bilden längst ner till vänster. 

Igår var M rätt bakis, men jag satt och hade det lugnt och tyst och grät mig igenom flera avsnitt av "Sofias änglar" däribland såg jag klart det senaste, sen såg jag också flera från förra säsongen som jag missat. Mattias vaknade till efter ett tag och såg tillsammans med mig. Sällan vi har ro och tid att sitta och titta på TV sådär på dagarna, var så skönt! 
När farmor kom med barnen åt vi kebabtallrik, duschade och hoppade i onepiecarna (alla utom Mattias, och ja jag äger faktiskt en onepiece som jag fått av mor, den är ju skön fast jag tycker man ser ut som en jättebebis! ) och sen blev det myskväll med Aristocats och gott. 

Och det här med höst...jo det märks ju, förkylningarnas tid verkligen och vi kör ut hårt som vanligt! 
Vi märkte igår kväll på Tiril att hon var gnällig och trött, och inatt började hon krupphosta. Mattias flög upp vid första skällningen, det är ju han som sett barnen när de har fått sina akuta anfall som slutat i ambulans så han blir verkligen på helspänn, jag har ju inte varit med lika intensivt. Jag tycker såklart också att det är otäckt! Men hon fick inhalera sina mediciner och vi öppnade vädringsluckan, och hon somnade om. Jag hostade också en del så M gick och la sig nere på soffan. 

Vaknade flera gånger under natten av Tirils hosta och diverse annat, man ligger ju på aga! Trött familj imorse, alla utom Kiron! Tiril fick sova vidare så lämnade M Kiron på skolan, jag vabbade ikväll eftersom M inte kunde komma hem tidigare. Har märkt upp kläder till bytardagen och haft en lugn dag med skruttan som fått inhalera flera gånger under dagen. 

Själv mår jag bättre men har fortfarande jobbig hosta, och mest nattetid.. =( 



Nu blir det lite Twilight innan läggdax, det är den tiden på året och jag får lite blues...
Godnatt! 

1 kommentar:

solokatt76 sa...

Så du orkade kolla "Sofias änglar" ändå.. så mycket sorg.. 😢
Trevligt med lite fest. Trist att ni är sjuka igen. Stackars Tiril. Hoppas det går över fort och att ni slipper ambulansfärd och sjukhus!!
Kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...