tisdag 16 augusti 2016

Pizzafisk, Veckomatsedel och dagar som går.

Hej! Tänkte jag kör igång lite smått med veckans matsedel igen, snart är ju alla i familjen tillbaka till vardagens rutiner igen och det är ju i huvudsak när Mattias jobbar som vi behöver handla i förväg ändå. 

MÅN: Ugnsraggmunk med bacon (recept kommer snart!)
TIS: Pizzafisk och potatis (recept nedan!)
ONS: Krämig skavgryta med pasta
TORS: Köttbullar, potatismos och brunsås
FRE: Fryspasta (H jobbar kväll)
LÖR: Grill med Fahlén (ej bestämt vad än ;))
SÖN: ...... (H jobbar kväll)

Idag åt vi denna goda fisk, Mattias som kan vara lite skeptisk till nya fiskrätter ibland gillade den, och Kiron åt som en häst vilket är mycket gott betyg även om han generellt brukar gilla fisk. ;)! Receptet hittade jag hos ICA. 

PIZZAFISK
800 g Alaska pollock
2 dl vispgrädde/mjölkfri grädde
1/2 dl tomatpuré
1 msk oregano
2 krm salt
1 krm peppar
1 1/2 dl riven ost
Sätt ugnen på 200°C.
Lägg fisken jämnt fördelad i en ugnssäker form. Blanda grädde, tomatpuré, oregano, salt och peppar i en skål. Rör runt och häll såsen över fisken. Strö på osten. Sätt in formen mitt i ugnen ca 30 minuter. 
Servera fisken med potatis och broccoli.

I övrigt har mina senaste dagar mest bestått av lite läsning, sorterande av kläder och så lite sömnad! 
Igår passade jag på att lata mig i sängen till framåt lunch, då vädret ändå inte visade sig från sin bästa sida. Snart är det mestadels slut på lata morgnar!

Klädrens och serier! Fast idag har jag rensat kläder ute i finvädret istället. 

Som sagt härlig värme idag, jag har solat, läst och rensat kläder ute. Blev lite molnigare senare på eftermiddagen men innan dess hann jag svettas mycket! ;) Invigde nya bikinin. 

Sötfisarna har nu en vecka kvar innan skolan börjar, och nu kommer de båda hålla till på Gerestaskolan! Pirrigt! 


Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...