söndag 14 augusti 2016

Mysig TV-serie, kommande film och ny bokserie.

Åh vad helgerna rusar förbi, på fredag börjar jag jobba igen! 
I helgen har vi sett klart på en av de mysigaste serierna på länge, Netflix "Stranger Things"! Den är i samma anda som tex. The Goonies, E.T, Stand By Me mfl. Älskar! Vill ha mer! 



Serien är verkligen menad att vara en hyllning till 80-talets mysfilmer. Här kan man se lite fler referenser. ;) OBS spoiler! 


På tal om mysiga läskiga typer, så längtar jag verkligen efter den nya filmatiseringen av min absoluta favoritbok, Stephen Kings DET! Den kommer i två filmer, en där de är barn och en där de är vuxna, boken är också uppdelad så. Jag gillade gamla filmen/miniserien men mest delen där de är barn, monstret är liksom läskigare då. ;) 
Bill Skarsgård ser ut att passa Pennywise-rollen perfekt

Och ännu mer mysrys, läste ut denna bok i helgen, visade sig vara första i en serie. Polis/häxa som huvudkaraktär. Ja, what's not to like, blandning av två bra genres!? :D

Ja, det var lite kultur i min smak. ;)

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...