torsdag 4 augusti 2016

Uppsnyggade proteinpulverburkar, virka Cthulhu och personliga muggar.


Hej! Just nu är vi i stugan och målar och grejar, vädret har varit rätt ostadigt så då är det perfekt med såna sysslor, finns ju hur mycket som helst att fixa! 
Har inte slagit igång datorn på några dagar och därigenom inte fixat med några bilder, och jag föredrar helt klart att blogga via tangentbord istället för med mobil. Men här är några tidigare pyssel hemma som jag inte visat ännu! 

Jag gjorde ju tidigare ett återbruk på en burk som innehållit proteinpulver, och den förvarar nu mina hobbyfärger. :)
 När maken tömt nästa blev det att fixa även den på liknande sätt, denna var redan vit så ingen målning behövdes. Men decoupage och spray med graniteffekt, och sen lite dekorplast på locket! Till sist lite spraylack över. 

Maken la in en "beställning" på en Cthulhu till bilen, så jag snokade rätt på DETTA mönster och han blev så glad! Nu hänger den så fint i backspegeln tillsammans med en stormtrooper från Star Wars! 
Sist men inne minst, när Elizabeth, Micke och Luke var här köpte vi varsin mugg till dem, som barnen sen fick dekorera med porslinspennor! Det blev mycket uppskattade och varje gång de dricker ur dem kan det ju tänka på oss här i Sverige. :D Detta pyssel behöver lite tid om du tex tänkt ge som present, 4-12 timmar torktid efter målning och sen härdning i ugnen på låg värme ca 30 min. Men instruktioner brukar ju följa med varje pennförpackning om du vill testa. ;)

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...