måndag 15 augusti 2016

Helgen som gått, med kräftor, uterum och lite shopping!


Hej! 
Nu är jag som sagt i tidigare inlägg inne på mina sista semesterdagar, egentligen idag, tog bara idag extra och så har jag tredagarsledigt på schemat sen, till på fredag kväll. =) 
Barnen börjar nästa onsdag, den 24e. 

I helgen bjöd vi in svärmor Haidie och Voitto på kräftor! Alltid lika gott! 

Så här på sensommaren slås man allt mer av hur härligt det är att ha uterum och förlänga utesäsongen lite! 

Det här är vår kompis, fru Korsspindel, som sitter vid våra soptunnor och blir fet på flugor! Säg hej! Bara hon håller sig där ute så är jag nöjd. ;) 

Titta på sötnosarna, ibland, faktiskt ganska ofta, leker de så bra ihop. Ungefär lika ofta som de ryker ihop iofs. =P Härligt med syskon. 

Och på tal om uterum och förlänga säsongen, nu när det är mörkare på kvällarna igen är det nästan som allra mysigast där ute. Att sitta och se film där! 

Fast just nu är det ganska stökigt där, för igår kväll satte vi igång med att måla igen, Mattias har börjat litegrann uppe i ett hörn tidigare när han hade färg över men det är väl på tiden att det blir på riktigt. Han måste också sätta panel på övriga innerväggar, så vi blir färdiga där nån gång. Det stannade liksom av lite iom. att det blev funktionsdugligt och vi har ju använt det flitigt , men man vill ju ha lite fint där också. 

Jag fick mig lite egentid på stan i lördags! Mattias släppte av mig så fick jag strosa i godan ro på Erikshjälpen och sen inne i stan, kikade rea på de affärer jag hann. På Eriks blev det ett tyg, gardiner till stugan, sömnadsmönster, en bok jag velat läsa länge, och solklänning! Och på Åhléns rea köpte jag en ny bikini, och H&Ms rea två klänningar till mig och två shorts till Kiron. =) Såhär på slutet av säsongen, men  han kommer kunna ha dem nästa år också .
Här är lite mer shopping från sommaren! I början av rean blev det lite inköp till Kiron (han behöver ständigt byxor av nån anledning), linne och shorts till M och klänningn till mig som jag redan  hunnit använda vid två roliga tillfällen. =) 

Och inte har det blivit mycket loppis i sommar inte, Erikshjälpen-besöket i lördags tror jag var tredje loppistillfället. Men sista veckan i stugan var vi in i Kramfors också och där blev det lite fint, som ett stort stycke stretch-denimtyg, en stor ljuslykta med glaskupa, 6 små dessertskålar, en vacker blå karamellskål med lock, och en vägglampa! Allt utom tyget och lampan fick stanna i stugan, lampan ska jag ha som läslampa vid vår liggfåtölj i sovrummet hemma. =) 


Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...