fredag 19 augusti 2016

Åter till jobb, vintageshopping och mobilproblem.

Hej på er! Ja så var semestern slut för denna gång... Nu får jag spara såna här bilder i minnet och längta till nästa sommar!

Jag jobbade mitt första arbetspass ikväll, och det känns som om jag inte varit borta alls, haha! =P 
Jag har varit onåbar hela dagen idag eftersom min nya telefon valde idag att kajka ihop, har INGEN aning om varför. Men men, blir att skicka in på service. Fantastiskt. 
Vi hann inte fixa nån ersättningstelefon innan jag skulle på jobbet så jag har helt enkelt varit utan, konstig känsla och man märker vad beroende man blir av sin smartphone. Nu ikväll har M lyckats ladda min gamla mobil som krånglade, så vi får hoppas att den funkar för ett tag iallafall! 

Mina två sista dagar har bara rusat förbi. Jag har rensat barnens garderober (färdig med vanliga kläderna nu, ytterkläder och skor kvar!), och sytt litegrann mellan varven, och sett serier.
 I onsdags kom Marianne förbi en sväng, och jag och barnen hängde med ut till Nickebo Sommarcafé där Vintage Sjögården håller till i sommar. Fanns jättemycket fint att köpa, jag köpte den svarta klänningen på bilden! Lite festklänning! Marianne köpte en snygg kjol och ett par skor. Måste åka dit fler gånger. =) Vi hann med fika också. 
 "The Black Dress"! 

Igår bakade jag miniscones till frukost, till barnens stora lycka. Klivit upp lite tidigare de senaste dagarna, försökt vända tillbaka dygnet lite för har nog sällan lagt mig före kl. 1 under hela semestern. Men nu är det bäst att komma i fas igen, imorgon ringer klockan 5.30! 
Receptet på minisconesen har jag lagt ut tidigare, och Svartvinbärsmarmeladen kommer imorgon så kika in då ;) 

Lillskruttan våran, finns nånstans där under alla gosedjur och levande djur. Lilla knasan hon älskar verkligen gosedjur! Men vi har kommit överens om att sy en påse att förvaranågra i istället så inte alla behöver sova hos henne. 

Imorgon jobb 7-15.30, sen har vi middagsplaner med familjen Fahlén! Dags att krypa i säng och läsa några sidor och hoppas att jag kan varva ner och somna. Godnatt! 

1 kommentar:

solokatt76 sa...

Lägg inte det där svarta gosedjuret i en påse bara *fniss ;)
Edward hade oxå tusentals i sängen fram till förra året då hi rensade ut och de som är kvar bor på en hylla ovanför sängen (vända med ansiktet mot väggen så de inte ska stirra på honom när han sover..)
Härliga bilder från stugan i föregående inlägg. Håller oxå verkligen med om att det svenska sommarvädret försvann fort. Dock blev jag mest apatisk av det och fick inte nåt gjort inne heller. (Har ju iofs jagat en sexmånadersbebis hela dagarna oxå)
Kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...