måndag 12 september 2016

Surströmmingskräftskivan 2016, och penicillinkurer.

Hej! Ny vecka nya tag, och den inleds precis som förra veckan med sjukdomar... Mattias och Tiril har varit till HC idag, båda fick börja med penicillin. Mattias öroninflammation och Tiril halsfluss. Hej och hå. Hoppas att det inte är det jag går och dras med också så att allt bara kör om igen sen. 
Inatt inleds min nattperiod på jobbet. 

I lördags hade vi vår årliga surströmmingskräftskiva med mina föräldrar och syskon! I år var alla utom Hannis (Johans styvdotter), och Ankis Msaod med! Dvs. för er som inte vet: mina föräldrar (haha och deras hund Ludde och tre katter!), min äldsta syster Anki, min näst äldsta syster Maria med sin Thomas och döttrar Moa och Wilma, vi fyra i vår familj, lillebror Johan med sin Kikki och son Robin, fostersyster Linnea med sin Stefan (och hunden Nova). 
Mamma har lyckats trilla i skogen och har flera frakturer i foten, därav plastpåsen som döljer en "rymdsko", det var blött ute i gräset ;). 
 Syster Anki, och jag och Snocke. 

 Massa gott att äta och dricka, och snapsvisor emellanåt. ;) 

Linnea och Stefan hade sin Nova med, hon har verkligen blivit stor nu, så söt! Energiknippe!
 





 Gruppbilder! Här var Maria och Moa ute på vift så de är inte med på nån av bilderna, men alla andra kom med. Min fina stora familj! Jag älskar att umgås såhär allihop!


Efter maten blev det lite kubb, andra laget vann men sen vann vi kubbstafetten istället! 

Sagolika ungar. =) 
Till kvällen fick vi skjuts hem till stugan av Ankis Msaod så vi stannade inte över natten denna gång och det blev inte så sent. 

1 kommentar:

solokatt76 sa...

Härligt med familjemys! Och vilka godsaker! Måste hinna med en kräftvända till! Mums!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...