söndag 11 september 2016

Sjukorna fortsätter, och recept på Kycklingfilé med vitlöksost och sweet chili!

Hej! Nu är vi tillbaka hemma igen. Hade gärna stannat längre i stugan, speciellt eftersom vi haft så mycket annat och det blivit så sent om kvällarna så vi knappt varit där känns det som... 

Men vi for hem. Mattias och Tiril ska försöka få till tid hos doktorn imorgon, Mattias har öroninflammation (han har ju haft det så många gånger tidigare så han känner igen tecknen) och Tiril har ev. halsfluss, hon har så ont i halsen så hon har inte ätit middag och kvällsfika idag lilla stackaren!  Sa jag att jag var liiite less?! Tar aldrig slut. 
Själv hostar och snorar man vidare, men det är betydligt bättre än tidigare iallafall. 

Idag åt vi denna goda middag, jag har skrivit receptet förr men utan bild så därför delar jag det igen! =) 
Kycklingfilé med vitlöksost och sweet chili
4 kycklingfiléer
 2 msk Soja 
2 msk Olja
 2,5 dl grädde 
1,5 dl Thai sweet chilisås
Salt, peppar 
1 fp 125 g färskost vitlök typ Cantadou

Blanda soja och olja och pensla kycklingen. Lägg i ugnsform. Blanda grädde och thaisås och häll detta över. Salta och peppra. Bred vitlöksosten över kycklingfilén, stek i ugn 200 gr. ca 25 min. Mums!
Vi åt ris till detta idag. =) 

Skönt att vara hemma också, vi har kikat på lite Wallander  ikväll.  Godnatt! 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...