lördag 10 september 2016

Stuga, bilkrångel och lagad telefon.




Hej! 
Så var det helg igen! :)

Tror ni inte att ännu en sak gick sönder för oss igår? Vilken jäkla otursperiod vi är inne i!! Vi hade packat och och kommit iväg mot stugan igår vid 17-18-tiden och skulle köpa mat på vägen, men fick vända vid OK som inte ligger långt ifrån oss då varningslampan blinkade och bilen gick trögt. Höll knappt på ta oss hem igen! 
Som tur var förstod M direkt att det var en tändspole som gått sönder (då vi ganska nyligen haft samma problem), och bror och Kikki var så snälla och skjutsade ner M till Birsta innan de stängde! Jag och barnen beställde mat från Minikrogen och myste med film under tiden. 
M bytte tändspole och äntligen vid typ 21 kom vi iväg... 
Skönt att komma upp hit fast det blev en kort kväll. Jag och Mattias började se E.T när barnen somnat men orkade bara se halva så vi har sparat på resten... ;)
Så nu sitter man här på altanen och läser Sandemo igen, troligen bland de sista gångerna för i år. Rätt skönt ute fast molnigt. 
Ikväll är det dags för årets surströmmingskräftskiva med min sida av familjen. :) Verkar som att de flesta kommer kunna vara med i år så det blir extra trevligt. Vi åker tillbaka upp hit ikväll. 

Min telefon är tillbaka från reparationen! Byte av kretskort har gjorts. Alla bilder och sånt som fanns på telefonen är borta, men ja jag är glad att den är tillbaka. 
Jag fick också  hem ett kul pysselpaket från 101 nya idéer. 

Haha har saknat snapchat! 




Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...