måndag 26 september 2016

Höst!

De senaste dagarna har jag börjat känna mig tillfreds med att det faktiskt är höst, och det är ju så vackert på många sätt! Börjat kunna uppskatta höstens fördelar också. 


Hösten ger liksom extra lust att baka, göra långkok och dylikt. :D Ta mysiga promenader, tända ljus och dricka te. Filmkvällar och kura under en filt med en bok, och man kan sitta inne med gott samvete vid mindre bra väder! Slipper jag bara ifrån deppen som alltid kommer så! 




Vi satte äntligen upp lampan i min läshörna, så nu kan jag sitta där och läsa även kväll och vinter. :)

Tomatplantorna ger skörd, är bara den senaste veckan som dom börjat mogna. Ännu en fördel med hösten, massa färska fräscha lokala grönsaker, rotfrukter och frukter. Fick en till hink med äpplen och en bytta plommon av mina föräldrar häromdagen! Och i affären dyker citrusfrukterna med riktig gosmak upp. 

Jag har jobbat kväll, kom hem vid 21 och just nu sitter jag och ser på "The nun", fibret funkar inte just nu så fick inventera DVD-samlingen lite, evigheter sen jag såg denna! 

Japp, godnatt och sov så gott när det är dags! 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...