onsdag 6 april 2016

Småpiff i stugan.


Hej! Nu kör jag de sista två jobbnätterna för denna gång då. Ska bli skönt att vara ledig i helgen sen, även om det är en del på agendan ändå...

När vi var i stugan blev det en del fix, piff och pyssel. =) En del hanns klart, en del påbörjades men får fortsättas nästa gång, och en del är bara på idé-stadiet ännu. Älskar att ha inspiration och greja, just nu har jag inte så mycket inspiration för så mycket vårfix hemma tyvärr men hoppas på att det klickar till snart som det brukar. Har en del projekt jag fixar med hemma i alla fall så ska väl vara nöjd med det jag hinner ;).

Åter till stugan alltså. Vi tog upp den fina tavla vi köpt av Ia, perfekt i färgerna för stugan.
 

När jag behövde och gjorde en tavla till badrummet så gjorde jag på samma gång en tavla till "hallen", av en bit vit papp och stjärnor utklippta ur dekorplast.




Varmvattenberedaren i toalettrummet (finns också ett duschrum så vet inte om jag ska säga badrum om detta eller ej, haha!)  kanske inte direkt går att få fin, men vi drog i alla fall bort ett stort rött klistermärke som satt på framsidan, och smyckade istället upp med lite fjärilar klippta ur dekorplast. Yay för dekorplast, eller hur!? ;)


Och tavlan jag behövde i toalettrummet var till för att dölja en fläck som kom i dagen när mina föräldrar bytte ut toaletten, de förra ägarna hade målat runt där. Vi har inte rätt färg eller tid att måla om, gillar för övrigt denna ljusblå men med tavla blir det ett problem som går att skjuta på framtiden. ;) Återigen, vit papp, och ramlist och fjärilar av dekorplast.


Dekorplast har varit pysslet för veckan som synes. Den stooora träbrickan vi har i stugan fick också lite piff med plasten. Snyggare frukost!

Som sagt andra påbörjade projekt också men inte klara. Målade tex. om en byrå men är nog inte helt färdig med den än heller. Längtar till nästa tripp upp dit!




Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...