måndag 25 april 2016

Shopping, både nytt och loppis. ;)

Hej!! 

I helgen och veckan som var hann vi sälja bort lite av det M rensat ur garaget, som Tirils urvuxna cykel och några hyllor vi haft i nuvarande träningsrummet. Känns skönt! 
Har dock också shoppat en del i helgen och senaste veckorna. Jag visar ju såklart inte alltid allt som vi köper här i bloggen men denna gång blir det ett shoppinginlägg. 

Jag var på Mammaklubbens bytardag med bror på lördagmorgon. Tittade inte så mycket på kläder men hittade en kalasklänning till Tiril och knickers till Kiron. Tiril fick också två Barbie-DVDs, en MLP-målarbok och Monster High-pussel. Kiron fick Mario-keps, spindelbok, Lassemaja-bok och Star Wars-bok. Och så en Elsa Beskow-klassiker (jag älskar såna!) och Disneyklassiker (som vi ju samlar på) till båda. 190 kr för allt. 

Jag fick också springa in på ICA Maxi och kom hem med två nya kuddar och en fin bricka, precis vad som saknades i vardagsrummet! =D 

Barnen fick tidigare i veckan för sina egna pengar beställa från BR leksaker. De har bra erbjudanden och när nattlampe-kudden som Tiril önskat länge nu var nedsatt till 100 kr fick hon slå till. =) 


Och Kiron hittade Wild Pets spindelbo och spindel. Riktigt creepy sak. 

Blä. 





Vi ska snart på bal igen, om allt går enligt planerna. Jag klickade hem två klänningar från H&M att ha som alternativ (de var på kampanj i helgen), får se om nån åker tillbaka. Ska jag fortsätta gå på bal såhär så får jag nog börja sälja av de gamla klänningarna. ;) 


Det har också blivit några Tradera-köp de senaste veckorna. Jag fyndade bl.a kompletta OC-boxen för blott 111 kr. Det var min absoluta favoritserie många år. Nu kan jag se den i stugan och när jag vill! 

Sist men inte minst hade Discshop fraktfritt och bra erbjudanden idag, köpte fyra filmfavoriter för 49 kr st. Även om vi streamar mycket på tex. Netflix är det en helt annan känsla att äga filmen, med omslag och allt.  Speciellt Grottbjörnens folk är jag glad för! =) 


Kanske är lite tröstshopping jag ägnat mig åt. Är lite deppigt just nu, ganska mycket stress och grubbel. Och vädret gör inte saken bättre!! Vi hade ju snöfritt!! Har vräkt ner hela dagen! 

Frusit hela dagen så det blev lite te till Maria Wern när jag kom hem från jobbet. 
Godnatt på er!  

1 kommentar:

Maria sa...

Vad roligt med shopping och du har ju verkligen gjort kap! Mycket fina klänningar, kul att gå på bal! Men hemskt med snön, har snöat här med på nätter/morgonkvisten i flera dagar men det har hunnit smällt bort under fm. Tråkigt aprilväder!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...