lördag 2 april 2016

Bra bok och sol!


Hej! Andra natten av tre i helgen pågår... ;)
Imorgon kommer Mattias och barnen hem från stugan, längtar efter dem även om huset är tyst och skönt dagtid när jag sover.
På fredagen när jag var där min sista dag så hade vi riktigt härligt väder och man ville helst av allt bara vara ute i solen istället för inne med packning och städ.






Camilla Läckbergs "Sjöjungfrun" har varit min läsning under denna stugvecka, och jag läste ut den igår hemma. Gah vad den slutade spännande, bet ju ner naglarna!

"En man har försvunnit spårlöst i Fjällbacka. Trots att Patrik Hedström och hans kollegor på Tanumshede polisstation har gjort allt för att finna honom, vet ingen om han är död eller levande.

Efter fyra månader hittas han. Mördad, fastfrusen i isen.

Fallet kompliceras när det avslöjas att en av hans bekanta, författaren Christian Thydell, under mer än ett års tid fått ta emot anonyma hotbrev. Christian står inför sitt stora genombrott och på releasefesten för sin roman Sjöjungfrun får han ytterligare ett meddelande. Han bryter samman och visar breven för Erica Falck, som har hjälpt honom med manuset.

Christian försöker sedan bagatellisera alltihop och vägrar att gå till polisen, men Erika smugglar med sig ett av breven och visar det för Patrik. Hon har anat att det är något som plågar Christian, och hon är oroad över vad som kan hända.

Patrik inser faran. Någon hatar Christian djupt. Och denna någon verkar vara en förvirrad och skadad person som inte skulle tveka att sätta sina hot i verket. Polisen inser snart att det finns ett samband mellanbreven och mordet, och spåren för dem tillbaka i tiden ..."

 Frustrerande att jag inte har fortsättningen "Fyrvaktaren" hemma, och jag hinner inte på bibblan de närmsta dagarna heller. Så jag får helt enkelt ge mig till tåls och läsa nåt annat jag har hemma...
Kul att jag kommit in i ett litet deckarskov igen.

Gulle Mattias har grejat med kniven!


Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...