lördag 9 april 2016

Begravning och helg.

Hej! 

Igår var det ju dax för Carinas begravning... Jag hann inte sova något efter jobbnatten utan det var bara hem och fixa sig, hinka kaffe och åka till Styrnäs. Mycket vackert belägen kyrka. 
Som väntat var det ju otroligt sorgligt, usch man blir helt slut och det är så mycket tankar om hur livet kan vända, ofattbart att hon är borta! Fina Carina! 

Men det var en fin ceremoni och ett fint sista farväl. Vi stannade på smörgåstårta och fika efteråt, hade bestämt att jag skulle hålla mig vaken till kvällen iallafall så jag kan vända tillbaka dygnet nåt i helgen. 

Jag tog ändå en 20-30 min powernap efter att vi kommit hem och städat upp, galet slut både emotionellt och kroppsligt och kunde bara inte hålla mig vaken... Mats kom förbi på middag, tacos! Sen blev det en halv film till kvällen också, behövde lite närhet och mys med maken. Vi såg halva "Horrible Bosses 2" och såg klart den nu ikväll. Sjukt pinsamma filmer! 

Idag sov jag till runt 10.40, hade lugnt kunnat sova mer men måste ju som sagt ändå försöka vända tillbaka dygnet. Så det fattas fortfarande ett antal timmar sömn i kroppen, varit trött idag också. Men vädret hjälpte iallafall! Suttit ute en del och svettats! 

Barnen har grävt fram cyklarna och Mattias har bytt till sommardäcken. =) Jag har mest latat mig, plockat och fixat lite inne mellan varven.
 Fick ta en liten powernap ikväll också för att orka med mig, fattas sömn som sagt och mår dåligt lite i allmänhet också med magont (ägglossning, ja jag känner alltid av den...). 
Mats kom på besök idag också och stannade på middag igen! Grillat och mammas potatisgratäng, väldigt gott! 
 Och ikväll kom Wusch´s förbi för lite babbel och ett glas vin, måste ju catcha up lite emellanåt. =) 

Imorgon får vi se om vi orkar med Birsta eller ej, är inte sugen men det är en del grejer vi behöver. 
Jag har iallafall använt mina presentkort som jag hade här i stan, på Intersport och Curri! =) Intersport blev det ankelvikter och en träningströja, och på Curri världens snyggaste roooosa "verktygslåda" för DIY, och en mugg från Rice. Lite välbehövliga materiella glädje-prylar!
Passar på att lägga in 6-årspresenterna Tiril fick av Roger och Carina den dagen Carina dog, vi hade ju inte träffat henne sen jul. och hon älskade att handla till barnen. 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...