söndag 24 april 2016

Helgen med födelsedagsfirande, och middag med familjen Fahlén.

Hej!
Denna helg har bestått av umgänge med trevliga människor, och mer födelsedagsfirande. 
I fredags när jag och barnen kom hem kom svärfar Roger på besök. Har ju inte kunnat baka i veckan men hade som tur är kakor kvar sen Mattias fyllde år, och gjorde lite chokladpudding att festa på. ;) 



Fredagskvällens mys blev ost och kex till "The 5th Wave" som vi velat se länge nu. Den var bra! 

Igår lördag bjöd vi familjen Fahlén på middag! Megamys!! 

Lagade Kycklingtagliatelle med soltorkade tomater  (klicka för recept) och bladspenat, och vitlöksbröd till det. Efter middagen "spelade" vi halvt om halvt lite spel, körde bara frågorna från Trivial Pursuit 80-tal. 

Tänk att dessa två minstingar snart ska börja förskoleklass på samma skola, kommer att träffas nästan varje dag. =) Bilden till vänster är från 2012, nästan på dagen fyra år sen. Kul med minnesfunktionen på fejjan. 
Rätt kul också när jag kikade tillbaka i bloggen och upptäckte att vi också hade middag med dem detta datum för fem år sen

Idag har vi haft födelsedagsuppvaktning stor del av dagen! Min syster Maria, Thomas och Moa var här, Mattias bror Mats, Hanna och Clint, också svärmor Haidie och Voitto. =) 
Jag hann med att baka en Lingonkaka som inte fastnat på bild, och så glass till den. 
Clint älskar nycklar och lås, haha satt hur länge som helst och lekte med detta. helnöjd! 
 Storkillen som blir två till sommaren! 
Vi hann prata lite om sommarens planer, ser verkligen fram emot nåt extra! 

 Jag/vi har fått jättefina presenter; goda drycker, presentkort på två biobesök med Mats och Hanna, och en jättefin serveringsbricka. Perfekta presenter! 
Nu ska vi se lite Maria Wern innan vi lägger oss. En ny stressig vecka till veckan... 

1 kommentar:

Anonym sa...

vilken rolig helg ni haft med fint besök o gott att äta =)! fina presenter fick du också!

filmen verkar bra så den vill jag också se!

Hoppas att veckan blir bra för er! jag läser alltid dina inlägg, men har blivit dålig på att kommentera pga tidsbrist..

kramisar!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...