tisdag 26 april 2016

Frisk luft och natur, utbildning och veckomatsedel. v17.

Hej!

Usch och fy vad uselt jag sov inatt! Hade supersvårt att somna, sov lätt och vaknade ofta.... Väldigt trött när klockan ringde 6.00... 
När jag lämnat barnen på skola/förskola sken solen, så jag fortsatte promenera istället för att gå direkt hem. Blev lite över en timmes promenad med spotify i öronen varvat med fågelsång. =) 

Finingen nere till höger var väldigt nyfiken på mig. =) Det har byggts en ny stor ridanläggning strax bredvid vårt område, ridskolan har hållit till där länge och nu satsades det på en ny fin arena för Hästsport! Därav alla hästar, för er utsocknes läsare. ;) 

Jag älskar verkligen att bo här i Härnösand och i utkanten av stan som vi bor, med vacker natur bara runt hörnet och massor av frisk luft! Skulle aldrig trivas i en storstad!


Nästan all snö har smält bort idag under dagen, men hörde att det ev. skulle snöa igen inatt så vi får väl se om våren luras igen.. 
Sen har det jobbats kväll! Så här vacker var himlen när jag slutat jobbet och promenerade hem vid 20.45.  
Har ju glömt berätta en rolig och lite stressig grej. Jag har sökt och kommit in på en utbildning via jobbet, Äldres Hälsa och Livskvalitet, 200 p på distans. Känns som sagt både kul och stressigt, men det är ännu ett steg närmare komplett utbildning! Blir som sagt utanför arbetstid, inte som Vård och Omsorg 2  när vi läste även på arbetstid en dag i veckan. Vi är flera från min avdelning som ska läsa så vi har ju stöd i varann iallafall. 
Wish me luck!

Tiril har varit på näst sista simskolan ikväll, hon har blivit lite förkyld men fick gå ändå, missade ju förra veckan då vi varit magsjuka jag och M. De har också varit på Technichus idag med förskolan så hon har haft en extra rolig dag. 

Denna vecka jobbar jag fem kvällar, och maken gillar inte att lägga så mycket tid på matlagning direkt vilket jag kan förstå när han är ensam med barnen, så veckomatsedeln känns lite oinspirerad. Vi sköt på den Grekiska pytten till denna vecka då vi ju bjöd Fahléns på kycklingpasta istället. 
Helgen jobbar jag både lördag och söndag kväll och där har han inte kommit fram till nånting alls ännu. 
Men här är de rätter vi bestämt iallafall: 
MÅN: Enkel pastasås med färskost och bacon (H jobbar kväll)
TIS: Ärtsoppa (H jobbar kväll)
ONS: Pytt i panna, ägg och rödbetor (H jobbar kväll)
TORS: Spaghetti och köttfärssås



Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...