onsdag 8 mars 2017

Ljushållare av aluminiumtråd!

Hej!
Idag har vi kommit hem från stugan. Mattias och barnen funderade över att vara kvar några dagar till men tycker inte att det är lika kul att vara där utan mig, och själv ska jag nu jobba två nätter, fortfarande förkyld och seg men betydligt piggare.
Jag har inte hunnit lägga in bilderna från igår så det kommer nog imorgon istället. ;)
I stugan har jag pysslat litegrann, men detta pyssel här gjorde jag min förra lediga helg.
Hade via 101 nya idéers pysselbox fått hem guldfärgad aluminiumtråd (finns att köpa här hos cchobby.se, och testade att göra dessa tre ljushållare! Tycker det blev riktigt fint. Tråden är väldigt böjlig och medgörlig, så det är bara att göra öglor lite hur du vill ha det, rulla först tråden nåt varv runt ljuset så du får till lite "bas" liksom. ;) Jag har lite tråd kvar, får se om det blir några fler ljushållare eller något annat!
Nu kör, två jobbnätter sen ledig helg!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...