torsdag 9 mars 2017

Korvgrillning och skoteråkning i Sandslån

 

Så var det sista jobbnatten för denna gång!
Inte sovit så jättebra idag, vaknat till ofta, vet inte om det är för att familjen varit hemma eller vad. Jaja. Klev upp vid 15-tiden istället för 16 som jag oftast kliver upp när jag inte behöver hämta barnen.
I helgen är vi lediga igen, blir en ganska social helg ser det ut som =).
 


 
 
I tisdags medan vi ännu var i stugan for vi till Sandslån och träffade svärfar för lite lunch. Grillade korv ute vid älven. Svärfar hade skotern med sig så vi fick åka lite också. ;) Kul, var nog några år sen sist jag åkte!



Mysigt, det enda negativa var att det var ganska kallt och blåsigt. Men det överlever man ju för en stund. ;) Och korv är aldrig så gott som när den grillas ute över eld.




 
Var lite gnäll på Tiril innan vi åkte, hon var så liten sist så hon kommer inte ihåg och tyckte att det kändes läskigt att prova. Men sen hon åkt tyckte hon såklart att det var jättekul!


Sen lånade jag duschen hos mina föräldrar och de bjöd på middag innan vi for tillbaka till stugan.
Sista kvällen i stugan blev det bara allmänt mys, vi eldade på (efter någon dag har man fått upp värmen inomhus bättre trots många minus ute, blir mer jämnvarmt ;)), Mattias lärde barnen tälja, han läste Harry Potter för dem (vi har ju börjat med de böckerna nu denna vecka!) och jag satt och sydde lite.
 

Mysig kväll.

På onsdag städade vi ur stugan och for hemåt. Blev pizzamiddag och lite vila för mig innan nattjobbet.
De vita tulpanerna vi köpte förra veckan provade jag att snitta och tillsätta blå karamellfärg i vattnet, såhär blev de! =)

Lägger också in en bild på Tirils födelsedagspresent från farmor och Voitto, detta plus pengar på kontot. Nu är det dags att lära henne sticka, hon fick ju ett stickset med en uggla av oss också! =D
Tror att barnen haft ett väldigt mysigt sportlov hittills, jag vet att jag i alla fall haft det trots att jag varit så förkyld. Imorgon blir det mer äventyr för M och barnen medan jag sover, de ska åka ut till Nordingrå för lite grillning osv. =) Sen jag vaknat är det helg, Lovely!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...