fredag 3 mars 2017

Ellos, bokrea och pysselinspo!

Hej! 

Urk om det är möjligt har jag mått ännu värre idag! Förstår inte hur mycket snor man kan producera (sorry för äckligheten!) men känner mig som en vandrande smitthärd, snyter mig typ 3 gånger var femte minut och är helt slutkörd fast jag knappt rör mig. =P  Istället för jobbhelg blir det vilohelg! 

Känns inte som om jag fått något riktigt konkret gjort idag, läst, sovit och slösurfat typ. Pluggat liiite iallafall. 
I onsdags när förkylningen började bryta ut beställde vi lite kläder från Ellos, och de kom idag, snabba ryck! Jag har ju inlett vårens rensning av barnens garderober, bytardag på Domkyrkans församlingsgård 1/4! Kirons garderob blev jag i princip klar med förra helgen, förutom ytterkläder och skor. Och han har vuxit massor så det blev lite fattigt på plagg! 
Så då blev det att beställa hem lite i rätt storlek! 







Mattias fick en T-shirt också. ;) 

Och jag fick via erbjudandet vi använde köpa nagellack och remover för 49, så jag slog till på något dyrare nagellack än vi annars köper (om än inte så dyrt ändå! ;)). Så nu ska jag strax trösta mig för min ofrivilliga jobbfrånvaro med att jag iallafall kan måla naglarna och ha några dagar. ;) Får ju inte jobba med målade naglar, ej heller långa. 
Årets bokrea är ju också igång, och förra helgen blev det lite handlat, har bara hunnit kika på Coop! Har nu alla de tre böckerna i Maze Runner att läsa men det har också kommit ut två prequels. ;) 
Ångrar också att jag inte köpte Färjan av Mats Strandberg, stod och höll i den. Kommer nog köpa den om den finns kvar senare... Brukar ju sällan bara bli två böcker! 

Ja som sagt mycket lugn takt här i huset. Nu har barnen och Mattias sportlov, ingen bra början direkt! Men de har ju hela nästa vecka ledigt, jag jobbar onsdag torsdag natt. Alla längtar så upp till stugan, vi får väl se när och om det blir, har ju kommit så mycket snö också så det är så svårt att ta sig dit då.

I brevlådan idag kom nya numret av favorittidningen, 101 nya idéer! Den här gången fanns jag med på sidan med Instagram-inspiratörer med Tirils sjöjungfru av plastskedar! =) Kul! 
Nej, dax att måla naglarna och drömma om bättre tider. Ha en fin kväll! 


Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...