torsdag 2 mars 2017

Buzzar Liptons ekologiska klassiker, och sjukt med serier och zombies!



Hej! 
Uscha jag hade rätt i förra inlägget, en dunderförkylning bröt ut! Urk mår verkligen inte bra.... =( Halsont, toksnorig, nyser, fryser och svettas om vartannat. 
Såhär ser energinivån ut idag! Igår orkade jag inte plugga, orkade heller inte med att gå på skolträffen tyvärr, men idag har jag lyckats plugga lite iallafall även om jag nog mår ännu värre idag än igår (fast igår hade jag bara sovit typ 4 timmar också ;)).
 Placerade mig i sängen med en mugg Ceylon-te av Liptons ekologiska klassiker som vi nu får testa via Buzzador. 
Lipton Ekologisk Inspiring Ceylon– "ett distinkt svart te helt utan andra smaksättare än det ekologiska Ceylon-teet från de frodiga bergen i Sri Lanka."
Den andra smaken är  Lipton Ekologisk Surprising Russian Grey – "ett härligt smakrikt svart te smaksatt med bergamott och skarp twist av citrus. Teet är ekologiskt odlat och plockat i Sri Lanka och dess smaksättare är 100% naturliga."
Riktigt goda! Och en speciell sak med dessa teer är att de är plockade enligt "Single Source Estate"-principen, och det innebär att allt te i en teblandning kommer från en och samma gård. De är märkta med Rainforest Alliance, EU-lövet och med den norska certifieringen Debio.
Jag tycker också om att tepåsarna har Pyramidformen, som gör att smakerna kommer fram bättre. 
Se mer om vad andra testpiloter tycker under taggarna #lipton #liptonekobuzz och #buzzador på sociala medier. ;) 

Sötnosarna idag, är som sagt kul att de båda funnit Minecraft nu så de kan spela tillsammans. 
Jag har tänkt göra utrymmet under Kirons säng ännu mysigare länge. jag och Kiron ska t.e.x göra ett draperi tillsammans. MEN så var det ju när man ska hinna det också. 

Energinivå som sagt. Serier är bra aktivitet när man är sjuk!  Här är några serier jag gillar att se på själv just nu (med Mattias ser jag annat ;))

Slasher (finns på Netflix). Haha ni hör ju, bara namnet är ju så jag! Slasher-filmer är the best! 
"En kvinna återvänder till sin hemstad flera år efter att hennes föräldrar mördades och upptäcker att en ny seriemördare kopierar de tidigare brotten."

Pretty Little liars har jag tänkt se länge, och efter att jag lyssnat på den första boken som ljudbok och den var så spännande så ja... Den finns också på Netflix! 
"Serien följer de fyra tjejerna Aria Montgomery, Spencer Hastings, Hanna Marin och Emily Fields, vars gäng faller isär efter försvinnandet av deras "ledare", Alison DiLaurentis. Ett år senare börjar de motta sms från en mystisk figur som använder namnet "A", som hotar att avslöja deras hemligheter."

Superskaparna som är en ny pyssel/tävlingsserie på sjuan. =) Jag ser den på TV4play.  
"I Superskaparna utmanas sju deltagare, med ett brinnande intresse för hemmafix, ”remakes” och pyssel, i olika tävlingar som sätter deras kunskaper och kreativitet på prov. I studion finns allt en riktigt kreativ person kan drömma om och det blir en kamp mot klockan när de skapar allt från drömfångare till designsmycken." 

Och så tyckte jag det var dags att se på "Sy Sy Sy", det var några år sen den kom och avnsitten är lagom korta sådär och intressanta. Den ser jag på URskolas webTVsida. 
"Åtta ungdomar väljer vilka plagg de vill sy och designa. Designern Jenny Hellström inspirerar ungdomarna i deras arbete. Dessutom får vi inblick i olika klädesplaggs historia och sytips som är användbara i vardagen."

Igår såg vi förresten en riktigt bra film, den rekommenderas varmt! Skitspännande! Zooombiesar! 



1 kommentar:

Maria sa...

Krya på dig! <3
Jag följer hur många serier som helst just nu, bra tidsfördriv när man har tråkigt!
Kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...