fredag 17 mars 2017

Hemgjord tacosås!

Hej! 
Härligt med fredag?! Ikväll har jag jobbat, och jag börjar tidigt imorgon så strax blir det hopp i säng. Ledigt imorgon kväll så laddar för mys då istället. ;) 
Familjen fick ju äta utan mig idag, det blev istället för pölsa mammas goda Köttsoppa med klimp som de hade med sig igår. Jag tog min portion till lunch ;). 
Så istället för tacofredag blir det tacolördag! Sist vi åt tacos var Tirils födelsedag, och i stressen då hade vi glömt köpa tacosås. Men jag provade att göra egen och det var ju lika gott och enkelt! 
Egen tacosås
400 g krossade tomater
1 msk rapsolja
1 liten gul lök
2 tsk paprikapulver
1 tsk chilipulver (el. mer, beroende på hur starkt du vill ha)
ev. chiliflakes
ev. cayennepulver
2 tsk vitvinsvinäger
2 tsk socker
1/2 tsk salt
Hacka lök. Fräs den mjuk i oljan. Häll sen i tomaterna med kryddor och vinäger. Puttra några minuter och smaka av, krydda ev. mer. 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...