måndag 6 mars 2017

Barnen äntligen sportlov, inleds i stugan!

Hej! I helgen har det inte hänt så mycket. Kurerat mig. Mattias och barnen som är piggare har varit ute lite. Jag har pysslat litegrann, annars mest kurerat mig, riktig dunderförkylning verkligen så jag har inte orkat mycket. 
Men nu är vi iallafall uppe i stugan!! Mattias och barnen har ju sportlov nu, klart det blir några nätter här! 

T
 Typiskt nog sjönk temperaturen rätt mycket, så det har varit KALLT inne också idag. Hurv! Eldat eldat och nu ikväll känns det riktigt drägligt fast det är 21 minus ute. 

Mattias och barnen har varit ute på isen idag ett tag, riktig soligt och fint fast det var kallt. Så vackert! 

 Underbara plats på jorden! 

 Jag var bara ut en sväng och fotade lite, annars har jag mest suttit inne och pysslat. Fortfarande seg. Men det är så skönt här uppe, man har liksom inte lika många måsten och inspirationen till att pyssla kommer genast. Fast jag borde väl egentligen plugga istället. ;) 




Haha Mattias har fått en overall, stor och härlig. Nu kan han busa lika mycket som barnen! 

 Vi fick lite besök av Haidie och Voitto på eftermiddagen. =) Tiril fick sina födelsedagspresenter, de har haft sån segdragen förkylning så har inte hunnit träffa dem när Tiril fyllde år. Tiril fick pengar på konto och stickprylar! =) 

Katterna myser de med. ;) Håller koll! För kallt för att vara ute just nu dock! 
 Idag grillade vi hamburgare, i kaminen! Jättegott! 

Foto från andra sidan sjön, mot stugan. 

 Spelkväll med The aMAZEing Labyrinth! Kiron vann! ;) 
Nej nu blir det film för mig och M, vi ska se "Grottbjörnens folk". Godnatt! 

2 kommentarer:

Maria sa...

Gud vad myigt att ha sportlov i stugan och vad mycket snö ni har! Här i Gävle är det knappt nå snö kvar och bara ett par minusgrader på morgonen som sedan blir plus under dagen! Lite skillnad! Skönt att ni börjar må bättre! Kram

Catarina sa...

Det ser verkligen ut som en mysig plats!😊

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...