onsdag 3 februari 2016

Tändsticksburkar!

Mannen är förkyld! Jag har en halvdöende karl med mansförkylning här hemma! Nä men skämt åsido är det ganska synd om honom. Jobbigt för mig också att han snarkar så otroligt på natten, väckt mig många många gånger...Kom bara pang bom igår. Tiril var ju förkyld i helgen, men jag hoppas att vi andra klarar oss *ta i trä*.

Jobbat ikväll och sen har vi sett "Shadowhunters" och "New Girl". Nu blir det sängen. Jag har ledigt två dagar nu, skönt, har tänkt hinna med att baka nåt till Tirils födelsedag m.m... 

Här är ett av de pyssel jag gjorde förra veckan! Tänkt testa detta länge men tog tag i det efter lite mer inspiration på instagram. Tändsticksburkar! 
En till hemmet och en större till stugan. Nu slipper vi tändsticksaskar som försvinner hela tiden! 
Hur man gör kan ni säkert se på bilderna, men iallafall: Jag satte decoupage av presentpapper på burkarna, lackade lite över. Slog hål i burklocken med skruvmejsel och hammare.  Klippte tändsticksplån från tändsticksaskar och limmade på burklocken. Dekorerade till sist med självhäftande hjärtremsa. =) 
Nej, upp klockan 6 imorgon också trots ledighet så tack och godnatt! 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...