lördag 13 februari 2016

Barnkalas för vår 6-åring!

Idag har Tiril haft sitt 6-årskalas, hon hade fått bjuda 6 st kompisar! =) 

 Dukningen gick i "Mia & Jag"-tema, hon har ju blivit tokig i den serien, som finns på Netflix!  Vi hade köpt servetter, tallrikar, tiaror och muggar på Kalaskungen.com



Och tårtbild från Tradera! Har en och samma säljare vi brukar köpa ifrån, de gör "egna" bilder. Som vanligt är det M som är tårtmakare. ;) Vi har varit duktiga de senaste gångerna och köpt mjölkfri grädde, och vi i familjen iallafall och många andra också tror jag tycker faktiskt att tårtan blir mycket godare!  

Barnen fikade, lekte Dansstopp, hade skattjakt och såg lite "Mia och jag". Och lekte fritt såklart. =) Skattjakten la vi upp så att vi fotade stället där nästa ledtråd fanns, hade 7 utskrivna bilder och den sista ledde såklart till skatten. ;) 
 Pysslet vi gjorde igår var klipp-och-klistra; vika egna godispåsar, gjorde en mobil och en vimpel med temat. Vi hittade gratis printables på www.mia-and-me.com. ;) 

Det blev ett toppenkalas, tror alla barnen var glada och nöjda. =) Tiril fick mycket fina presenter som hon redan hunnit använda de flesta av dem. 

Helt slut efter kalaset för även om barnen är så snälla så känns det alltid som dubbelt så många än det är. Men vi har ätit god kycklingmiddag och städat undan, och sen ikväll har vi såklart sett Mello! Laddade till tänderna hela familjen, haha! 

Var lite bättre låtar denna gång än förra tycker vi! Nu har barnen lagt sig, jag och Mattias ska se lååång film, äntligen övertalat honom att se "The Revenant" (han gillar inte Leo DiCaprio!!)  så får det gå som det vill med schlagern. ;) 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha roliga bilder på hela familjen =). Vilket kul kalas :-)!! kan tänka mig att sessan var nöjd. själv hade jag ingen koll på den serien. Linnsan tjatar hål i huvudet på mig om sitt frostkalas. försöker tänka att det inte är långt till april eller hur? ;-). förstår att det är tröttsamt efter kalas, brukar bli lite högljutt..

The revenant vill jag också se! Älskar Leonardos filmer, allt utom Titanic då.hoppas Mattias blev nöjd över filmvalet trots allt! kram

solokatt76 sa...

Aldrig hört talas om "Mia och jag" men kalaset ser ju oerhört fint ut.
Och katten är ju bara för söt i Tiara Haha!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...