måndag 15 februari 2016

Kakor till Alla hjärtans dag!

Japp så var nattperioden igång! =) Denna vecka är den med flest jobbtimmar på hela schemat så det blir nog inte mycket gjort hemma känner jag...

Förra veckan blev det lite mer bakning inför Tirils kalas, hjärtkakor. =) Först testade jag dessa mördegskakor efter detta recept, tricket går ut på att du tar ut färgade hjärtan med pepparkaksform och lägger ihop dem till en tjock "rulle" som du sedan försiktigt bakar in med övrig ofärgad deg till en rulle. Jag tycker det inte blev så jättebra för mig, även om jag kylde degrullen ordentligt, och ska prova ett annat recept om jag försöker mig på det igen. Vissa blev finare än andra och de går ju i alla fall att äta. ;) Och barnen åt, med god aptit! 

Sen gjorde jag en enklare beprövad variant också, jag bakade en Silviakaka och färgade krämen med hushållsfärg. Tog sen när den stelnat ut hjärtan med pepparkaksform. Blev inte så mycket spill som väntat utan det gick att pussla ut mest effektivt. ;) Och barnen ääääälskade dem! =D

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...