torsdag 18 februari 2016

Mug-cake kladdkaka, kycklingsoppa med nudlar och sega familjemedlemmar. .

Idag har jag varit väldigt orkeslös, trött,känns konstigt i kroppen och jag har ont i hals, huvud och muskler. =( 
 Var dock baksugen när det var mellisdags, så vi testade snabb-bakning med kladdkaka i mugg. Smakade inte riktigt kladdkaka men den var god! =) 

Kladdkaka i mugg 
4 msk mjöl 
4 msk socker
3 msk kakao
4 msk olja
2 msk mjölk
1 ägg
25 g hackad choklad
Blanda alla ingredienser. Häll upp smeten i två stora muggar. Micra en mugg i taget på full effekt 1-1,5 min, inte för länge men den ska resa sig en del. Servera med gräddklick.

Förutom det har jag mest suttit på soffan idag med Kiron, helt off, känt mig som en zombie! =P Ingen ork och det känns som om musklerna är inlindade i sirap... 
Kiron blir hemma imorgon med, han har inte haft feber idag men är trött och seg.
Här är dagens middag, jag har lagat den förr men hann inte fota den då. Men såhär ser alltså den goda kycklingsoppan ut. ;) 

Snabb kycklingsoppa med nudlar
250 g kycklingfiléer
2 st paprikor
1 st purjolök
Matfett
8 dl vatten
2 st hönsbuljongtärningar
50 g äggnudlar
1 krm cayennepeppar
salt
Till servering: Matyoghurt
Skär kycklingfiléerna i små bitar. Kärna ur paprikorna. Strimla paprika och purjolök. Fräs allt i smör i en stor kastrull. Häll på vattnet och lägg i buljongtärningar. Låt soppan koka upp. Bryt ev nudlarna och lägg i dem. Låt soppan koka 3-5 min. Smaka av med cayennepeppar och ev salt. Servera soppan genast med en klick matyoghurt och ett gott bröd.

Nu ska jag och M se lite X-files. Mysigt nu när vi kommit mer på veckobasis med vissa serier igen. 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...