lördag 2 maj 2015

Valborg 2015!

Hej!
Jag jobbar på... känner mig allmänt sliten men hoppas att det är något övergående, så länge jag inte har feber är jag glad. ;/ Lite lur på om jag kan ha åkt på UVI (ursäkta om det var för ingående info)...=P

Vår valborgsfirande blev jättekul! Äntligen fick vi till en träff med familjerna Fahlén och Wusch tillsammans igen också, försökt sen nyår. =) Hoppas på fler gånger.
Vi hade lite knytis med 3-rätters; Förrätt Italienska sandwiches som familjen Fahlén tog med.  Huvudrätt tacopastasallad och vanlig sallad som vi fixat, till varsitt "grillat" som respektive tog med (var kött, kyckling i två varianter, korv och majskolvar, vi åt av varandras också och blev massor över!) Och till efterrätt Fransk päron-tarte som familjen Wusch tog med (glass till barnen). Mums! Efterrätten tog vi efter brasan men var ändå proppmätt hela kvällen.
6 vuxna och 5 barn, Ia o Daniels mellanbarn Robin fattades då han sov hos sin mormor.




Vid 19.30 tände de brasan vid Geresta så vi traskade dit i kylan.





Hem efter nån timme och åt efterrätt, barnen såg på lite film.

En trevlig kväll! Var ju också lite present-utdelning som jag skrev i förra inlägget, bla. fick jag detta fina ljushus med tillhörande Yankee Candle av familjen Fahlén, + ett fint ananas-kuddfodral. =)

1 kommentar:

solokatt76 sa...

Usch ja det är lätt att förfrysa rumpan såhär års med denna väderlek... man vill så gärna ha vår men vädret ba:"näää vi kör lite mera blåst och kyla va?" Man blir så less. .. Hoppas du får ordning på UVI:n.
Annars såg ni oxå ut att ha haft en skön Valborg trots vädret!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...