torsdag 21 maj 2015

Helt slut!

Vilken dag!  Började klockan 12 idag så på förmiddagen fick jag mig några  sol-timmar,  helt underbart att sitta och virka och läsa. 
Jag har nyss börjat på näst sista boken i "House of night" - serien,  del 11. Mysiga vampyrböcker. :-) 
På eftermiddagen /kvällspasset har jag verkligen fått göra skäl för lön, märks att det börjar närma sig sommar då det blir mycket ovan personal insatta...  Tack och lov att de finns men det är extra tungt för oss ordinarie i början! För även om de inte känner personerna och deras behov, rutinerna på avdelningen,  lyfttekniker,  inte får ge mediciner,  ibland vet ej inte ens hur man bäddar en säng eller kokar potatis osv. osv blir de insatta på vanliga pass och får liksom "learn as you go"  och om man då är bara två personal och 8 st som vill ha hjälp där och då och helst samtidigt så säger det ju sig själv,  man får slita... Jobba över fick jag också,  skulle slutat 20.30...Kände mig slut redan före passet och än värre nu! Godnatt!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...