söndag 17 maj 2015

En mysig lördagkväll men en lika trött Hanna. Och sjukorna fortsätter...

Hej! 
Arbetshelgen är över...och jag är fortfarande lika energilös och mer förkyld, halsont och snuva som kommit idag. Hejåhå. Nu har jag tagit ut kompledigt imorgon kväll och sen två lediga dagar på schemat, så tack och lov, tre dagars ledighet alltså. Vila upp mig och göra något kreativt! 

Igår jobbade jag till 15.30 och hade sen ledig kväll så hann umgås med familjen lite. Hann med ett zumba-pass också, ett försök att pigga på mig vilket iallafall hjälpte för stunden. 
Kiron har äntligen knäckt koden för att cykla på riktigt, han hade ju liksom det nästan i slutet på förra sommaren, cyklade själv men rätt vad det var så fick vi ta tag och balansera upp osv. Men nu så! Duktig kille! Han ville visa att han kan cykla långt så vi tog en liten runda i kvällssolen och kylan (svinkallt i helgen!).  

Och Tiril som inte alls varit intresserad av att cykla (tyckt mest att det är jobbigt) verkar för tillfället tycka att det är jättekul, med stödhjul. =) Kiron har en "ny" cykel som väntar hos farfar tydligen, en större tror jag, men vi väntar tills han kan med denna ordentligt nu först. 



Mattias grillade pizza till middag, med tacofärs, paprika, rödlök, färska champinjoner, massa ost och annat. Galet gott! Pizzan blir faktiskt mycket godare på grillen! (Han fick ju en pizzasten förra året)

Gårdagskvällen avslutades med skräckfilm, en jag velat se länge, "Cassadaga". Den var helt ok, man hoppade till både en och sju gånger! 


Jobbat 12-20.30 idag, har som sagt känt mig seg men hållit ångan uppe på jobbet iallafall. Bakade en Tigerkaka till två-kaffet, var längesen jag gjorde en sån. Blev också en extra sockerkaka att servera imorgon. 

Mattias och barnen har hållit sig sysselsatta i helgen, varit på kalas, städat garaget och börjat med köket (herregud vad det fått vänta länge!!). 
Idag var barnen som sagt på kalas hos Wilma, utklädningskalas som de sett fram emot hela veckan. Men Mattias fick hämta hem Tiril efter ett tag, hon var ledsen och blev hängig. 38,5 i temp. Jag blir rent ut sagt galen på detta! Hon hade ju feber förra helgen också, torsdag-måndag (gick på förskolan senast förra torsdagen)! Herregud. Hon blir ju hemma imorgon, jag hoppas att det var något övergående. Hon har ju verkligen sett fram emot att få gå på förskolan igen.
Det var också tänkt att de skulle åka iväg och gratta Kikki i eftermiddag men det blev ju inget av. 

Nu är det dax för denna klagande, helgarbetande, trötta tvåbarnsmamman att krypa i säng, jag är alldeles för dålig på att komma i säng i tid! 

1 kommentar:

solokatt76 sa...

Om jag hade lite energi över hade jag skickat över lite men just nu är det lite tomt här med. ..
Tack för skräckfilmstipset! Får se om man vågar sig på den!
Kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...