måndag 18 maj 2015

Ledig dag!

Hej! 
Har varit en riktigt skön ledig dag, gjort lite mer än det nödvändiga bara men ändå bromsat lite och bara njutit mest. 
Solen sken i förmiddags så jag satt ute och läste med sällskap av katten. Tiril kom också ut efter en stund. 
Hon har inte haft nån feber idag men ätit ganska dåligt, bättre dock till middagen. Så jag vet inte... Pigg iallafall. 

Jag hann innan jag gick ut med att rensa bland våra CD-skivor. Man blir ju som lite nostalgisk. Måste lyssna genom ett flertal, verkligen inte samma sak på Spotify, man har ju glömt bort 75% av alla gamla partylåtar, tur de finns på skiva! ;) Och det är ju rena lyckopillret att lyssna på gamla älskade låtar. 
Jag hann också att stuva undan alla vintermössor och vantar och dylikt... Får vara nog "utöver" för denna dag! 

När solen gick i moln gick vi in i uterummet. Ritstund för skruttan (ni ser väl att det är Rapunzel, hennes torn och häst?) och virkstund för mig. Kom också finpost (sömnads och pysseltidningar) så det blev ännu mysigare. =) 


Ignorerar min förkylning (mot bättre vetande med halsont) och har tränat idag också, stod på Crosstrainern medan maten var i ugnen... Sen blev det ett mycket efterlängtat bad, har nog inte badat sen åtminstonde December?! 
Avslutade dagen med "Fjällbackamorden-Tyskungen", lite grönsaksstavar och dipp. En bra ledig dag! 
Godnatt! 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...