lördag 7 maj 2011

Stark mat, känslan att inte hinna allt, begagnat porslin, och läskiga filmer.

Hej på er! =)

Nu puttrar soppan på spisen, håller på laga "Mexikansk köttfärssoppa" (klicka på länken för att se receptet) som vi ska gotta i oss nu när Kiron som är lite känslig för starkt inte är hemma... Mattias och Tiril har badat och nu fixar M disken...(min älskade karl!)


Mattias har jobbat extra idag, och jag har "syat" lite...fått en T-shirt klar. =) De senaste dagarna har jag fått in en hel del beställningar. Tror alltid jag ska hinna mer än vad jag gör varje dag, men man får väl lära sig att räkna med griniga barn, lunchpauser, blöjbyten, mat-shopping och diverse annat...Hehe.

Och jag är ju också FÖRÄLDRAledig och ska umgås med mina barn. Skulle vara en helt annan sak om jag hade det som företag och hade barnen på dagis under "arbetstid".



Vi har också varit på shoppingtur idag, Eriks, HKs loppis, Dollarstore och sen Coop. Kollat efter porslin till vår 30-årsfest, varit inne på udda tallrikar som blir lika billigt som papp-tallrikar, och som vi sen kan ge tillbaka till Erikshjälpen efter festen...vi får se. Köpt 2 uppläggningsfat och salladstång iallafall...Vi har så uruselt med sånt här i hushållet!



Kiron har det härligt i husvagnen, har träffat en 5-årig kille på campingen som han leker med. De har varit och shoppat, åkt små bilar och ätit glass. =)


Igår såg vi en film, "Primal", en rysare vi lånat av bror Johan...Blääk-film! Äcklig men bra, läskig, men lite utspårat slut...



Ikväll ska vi se "Husk", en annan rysare vi lånat, en fågelskrämma är involverad...hurv, tycker de är ganska creepy.


Ha en bra kväll!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...