måndag 30 maj 2011

Vår helg med full fart!

Ny vecka, nya tag! =) Fick sova lite bättre inatt iallafall. Idag har jag och barnen varit inne på förmiddagen, var så oberäkneligt väder, vräkte ner regn ena stunden, soligt nästa... Jag klippte mönster och sydde klart en liten klänning, och barnen rockade musik och lekte. =)



På eftermiddagen sken solen så vi gick till en lekpark och var där nån timme, till barnens lycka. Tiril gungade både babygunga och gungbräda, åkte lite rutschkana och käkade sand...=)



Nu till helgen! På lördag var vi med på förskolans utedag och hjälpte till att bättra på utemiljön, grävde ner däck m.m... Föräldrarådets ordförande, duktiga Camilla, hade själv snickrat ihop detta fina stall till barnens käpphästar!! Efteråt hade vi tänkt åka och bada, men badhuset hade hunnit stänga. Så istället for vi upp på Vårdkasen och kikade på utsikten en stund. Tiril tyckte den stora "vindsnurran" var jättehäftig, pekade och sa "titta"!!! Gång på gång. =)
Fin utsikt från vårdkastornet.
Utsikt över Härnösand och skidbacken...
Jag och Tiril...jag är så höjdrädd så vågar inte gå för nära kanten, får ont i magen, speciellt när jag håller i Tiril...!
Så här ser det relativt nybyggda tornet på Vårdkasen ut...
Duktiga tjejen, som nu går på fötterna mer än på knäna...=) Här har hon fått ett kex, och satte sig själv på den lilla stolen vid det lilla bordet för att äta det.
Så här bedårande var hon igår på mors dag!!!
Blev en liten turné på eftermiddagen. Först till farfar och Carina, som fyllt år förra veckan...
Carina och Kiron diskuterar...
Sen for vi till mina föräldrar där middag väntade, vi var nästan hela gänget (saknades några ur Ankis familj) så vi fick dela upp på barn och vuxenbord...
Mamma gjort go-mat som alltid, lax, färskpotatis och annat gott!
Tiril och storkusinerna Wilma och Moa.
Och innan vi for hemåt var vi in till farmor Haidie och Voitto oxå. Lite farmorgos....Fullsatt dag!


Imorgon ska jag berätta om en pryl jag fått äran att testa, verkar jättebra, som förhoppningsvis kan hjälpa mig gå ner några kilon! =) Jag kommer oxå lägga ut en tävling i sybloggen, så vi ses väl? =)

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...