tisdag 3 maj 2011

Mina 5 senast lästa böcker! Och min nuvarande läsning...

Shit, igår snöade det här i Härnösand, och tom. så det blev ett vitt lager på marken!! Blä...Jag tog en kopp te och tittade på "Mamma byter Bo" och "En unge i Minuten" och försökte dämpa ångesten...usch. Ska ju bli sommar nu!


Barnens farfar och Carina ringde igår, de vill låna Kiron från torsdag, ska sova i husvagn. Vilket äventyr för lillen! =) Så det ser han fram emot mycket!!!


Synd bara att hela familjen blivit förkylda igen, känns som om det går runt runt nu...



Jag och barnen var på eftermiddagen iväg på teatern för dans anordnat genom Småbarnsgruppen på Facebook. Kiron var den här gången inte lika med på noterna, han dansade litegrann men sen ville han bara titta på. Jaja, man kan inte vara på topp jämt.



Tänkte berätta lite om de 5 senaste böckerna jag läst, från 15 Mars o framåt , för den som är intresserad....=)



Skymningsögon-Dean Koontz

Den här skrev jag ju lite om när jag skulle börja läsa. Så här efteråt kan jag starkt rekommendera den, är en av de bästa Koontz-böckerna men inte den allra bästa...(Om ni bara ska läsa EN Koontz-bok vill jag rekommendera antingen Midnatt eller Phantoms...!!)

Ganska annorlunda skriven än många av Koontz andra böcker, men ändå känns det att det är en Koontz man läser. Det var en pärla för mig att ha kvar denna bok att läsa så långt efter att den skrevs (Koontz tidiga böcker är bäst!)

Narnia 6: Silvertronen- CS. Lewis
Som barn läste jag aldrig hela Narnia-serien, därför tog jag mig an den nu som vuxen, känns som något man bör ha läst som bokfantast. =) Varje bok känns väldigt olika, varierande spänningsgrad, men den löpande tråden är väl att det är samma släkt av "människobarn" som kommer till Narnia.
Narnia 7: Den sista striden- CS. Lewis

Den sista boken i Narnia-serien. Slutet var lite oväntat, men ändå logiskt. Känns bra att jag läst serien, är en klassiker.

Postcard Killers-James Pattersson och Liza Marklund


Den här hörde jag på ljudbok. 2 bra författare i 1 bok!!! Stundvis lite rörigt, men intensivt spännande! Rekommenderar!!


Den handlar om mördare som runt om i Europa bestialiskt dödar par. Innan liken hittas skickar mördarna alltid ett vykort till en journalist i landet. Nu är de i Sverige...








Skumtimmen- Johan Theorin


Ännu en bok jag starkt rekommenderar! Mer stillsam spänning, och också sorg. För 25 år sen försvann en 6-årig pojke spårlöst. Nu dyker det upp nya spår...


Fina personporträtt och otroligt bra skrivet av Johan Theorin. Jag kommer definitivt läsa fler böcker av honom!!!






En bok om Estoniakatastrofen, skriven av en överlevare. Denna har jag nyss börjat på och har inte så mycket att säga än... Är ju ett tag sen katastrofen hände men fortfarande lika fruktansvärt...


1 kommentar:

solokatt76 sa...

Åh vad segt att ni är sjuka allihopa! Vi har klarat oss hyfsat bra denna månad med sjukdomar faktiskt *peppar, peppar*

Lyllo Kiron som ska sova i husvagn. Eddie tjatar fortfarnde om husbil och tält...

Älskar Narnia!! Oxå läst dem massor som barn och en vända som vuxen.

Kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...