fredag 20 maj 2011

Vår Ruset, depp över pengar och sömn, och helgens planer.

Usch känner mig rätt deppig just nu... Vi köpte ju ny kol till tvättmaskinen och fick hem den i onsdags, men när vi bytt kolen så var det nåt annat fel på maskinen (oxå). Pratat med mekaniker som tror det är nåt motorfel. Han tar 800 kr för att kolla+ ev. ny del. Så vi har kommit fram till att det förmodligen inte är värt pengarna då maskinen inte heller är speciellt ny, så vi kanske ändå måste byta om ett år. Så, det blir nog ny tvättmaskin! Typiskt! Där rök den skatteåterbäringen! Känns som om det alltid kommer nåt dylikt som hindrar en från att ens försöka ta sig på fötter....=(



Dessutom har jag sovit uselt inatt, lillan har gråtit en del, vet ej varför. Sen några nätter tillbaka har hon oxå varit vaken mycket på natten, så det blir lixom ingen ordentlig vila. Nu låter det säkert som om vi alltid sover dåligt, men det gör vi inte, sover bra mellan varven, men det är väl när vi sovit dåligt som jag oftast skriver om sömn!



Är iallafall nöjd med min insats igårkväll, i Vår Ruset! =) Jag sprang mestadels, gick ibland men snabbt...=) Tog mig i mål på runt 38 min ( 5 km). Nöjd, var bara inriktad på att göra mitt bästa. Tur med vädret hade vi verkligen, soligt mestadels, var mest efter målgång som det blev lite kallt när vi satt stilla och var svettiga..

Hade inte med kameran men tog några bilder före start med mobilen... Därav kvalitén.

Syns dåligt men bakom skyltarna och det är en massiv folkmassa, kan se om ni kollar noga.
Mer folk, och bajamajor, haha!
Ia försöker ge Albin en slurk innan springdax. Han var kvar med mormor och Stickan vid målområdet. =)
Våra lagmedlemmar: Min syster Maria och hennes svägerska Sara.

Och trevliga Ida! =) Vi var en kort för en tjej blev sjuk i sista minuten. Men vi fick ändå picknick-korgen efteråt, som man får om man anmäler lag. Så gott och man är så sugen efter, var mycket smaskigt, som potatissallad, Verum hälsofil, Philadelphia-ost, bröd, kalkon, rökt lax, och paj!
Dessutom får man en "massa" roliga varuprover efter målgång. =) Jag tog också en provprenumeration på ToppHälsa, extra fint erbjudande.



Vi kom inte hem förrän närmare 22, helt slut. Dusch och sen marsch i säng!

Min nummerlapp och medalj. =)

Är lite mör i benen idag, och allmänt deppig, men det är ju fredag iallafall!



Imorgon blir det en massa flängande för vi har diverse födelsedagsbarn att fira!!

På söndag ska vi vara hemma och ta det lugnt, tror speciellt Kiron behöver det för han har varit lite ledsen från och till på sistonde, blir nog för mycket ståhej ibland! Även om han säger nu att han vill sova hos farmor...

1 kommentar:

solokatt76 sa...

Skit!! vet precis hur det är ang. ekonomin. Man har precis nästan lyckats samla ihop en rätt stor summa sparpengar och buffert och så händer massa tråkiga utgifter så är man nere på noll igen och får SPARA , spara, Spara igen.. =(

Duktig du va som Vårrusade! Det där med att springa och trampa folk på hälarna i stor grupp är inte riktigt min grej (och dessutom betala för det.. ;)!!!)Springer hellre ensam och gratis istället...

Kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...