lördag 28 augusti 2010

Heldag med barnbus!

Igår så gick jag, Kiron och Tiril för att träffa Ia, Molly, Robin och Albin, vi skulle gå till kyrkans öppna förskola vid 9. Men de hade ännu inte öppnat för säsongen (nästa fredag), så det blev istället först lite lek på lektåget på torget (och amning i friska luften för min del, haha!), sen en runda på stan innan vi gick till Technichus vid 11. Technichus-barnvänligaste placet i stan! Lektält och leksaker, gott om plats för barnvagnar, och mycket "barnalternativ" på menyn! =) Kiron åt pannkakor med grädde och sylt till lunch, själv mumsade jag i mig en grov macka med skinka, ost och grönsaker...=)Molly är en duktig storasyster, här sitter hon och sjunger för Albin!
Tiril fick såklart oxå lunch, burkmat med couscous, och lite amning på det! =) Fanns flera andra barn och annat spännande att kika på...
Bustrollet!
Albin får ligga i min famn en stund när Maria är upptagen med annat...=)
Sedan tog vi en sväng på citymarknaden som är i helgen, innan vi gick på öppna förskolan på BVC istället! Robin var så trött i benen, så han fick åka framtill på syskonvagnen! Alla sätt är bra utom dom dåliga....
Fikapaus på öppna förskolan också.
Och barnen lekte av sig ordentligt!

Blev en heldag, M hämtade upp oss på stan vid 16-tiden...! Åt go-mat, tacogratäng, och myste sen resten av kvällen!
Idag blir det bytardag!!

1 kommentar:

Maria sa...

Vilken härlig lekdag det blev för barnen med mycket gott att förtära! Är så skönt att komma ut så där med vänner och barnen ibland.

Kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...