tisdag 31 maj 2016

Sol ute sol inne och veckomatsedel.


 Vilken sommardag det varit idag! Vid 6.30 åt jag frukost ute i värmen! =) När jag väckt barnen åt de också frukost utomhus, en mysig start på dagen. 
 Lyckats bränna mig igen även om jag undvek solen några timmar då jag tyckte det var för varmt. Men jag satt ute och pluggade lite, hade besök av mina föräldrar och satt då också i solen, och sen i hammocken så det räckte väl till att bränna sig. 

Middag ute idag, såklart! 

Brooklyn baconburger med majskolvar var dagens middag. Vi fick Linas matkasse igår så det blir fem Linas-rätter denna vecka. 
Denna rätt var väldigt enkel, bara 500 g högrevsfärs som du formar till burgare, salta och peppra och grilla eller stek sen (vi grillade såklart).  Serverade med grillade majskolvar, grillat kycklingbacon, färska grönsaker och en dressing på gräddfil, ketchup, senap, salt och peppar. =) 


Och veckans matsedel kommer här: 

MÅNDAG: Pasta al Spinaci al forno (Linas matkasse förra kassen, hade frusit in och köpt nytt)
TISDAG: Brooklyn baconburger med majskolvar (Linas)
ONSDAG: Grillad kycklingfilé med mangodipp och ugnsrostad potatis (Linas)
TORSDAG: Fryslasagne (H jobbar kväll)
FREDAG: Färgglad pasta med gula körsbärstomater och korvslantar (Linas)
LÖRDAG: Marockanska grillspett med couscous (Linas)
SÖNDAG: Asiatisk torskgryta med kokosmjölk och lime (Linas)


Hade tänkt skriva nåt mer recept men nu är klockan så himla mycket så nu är det godnatt istället! 
Mattias gjorde förresten ett eget ljus idag, av satsumas-skal med olja i. =) Coolt. 
Sov så gott! 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...