söndag 22 maj 2016

Ö-vikstripp med firande av vän sen 30 år!

Igår tog jag tåget till Ö-vik för egna äventyr som jag berättade i förra inlägget. ;) Min vän Marianne fyllde 35 i veckan och bjöd in till tjejkväll. Vi har känt varandra sen vi var 5 år så vi konstaterade ju nu att det blir 30 år i år, exakt datum vet vi inte men vi minns hur det gick till iallafall, tror det var vår dagen vi möttes så det kan ha varit detta datum, vem vet. ;) 
Ett gäng på 10 glada tjejer blev det, av dem känner jag bara Marianne och hennes två systrar Lotta och Katrin, sen var det kanske 2-3 st jag träffat förut på andra festligheter. 

Det blev ost och andra godsaker till förrätt, indisk takeaway till huvudrätt och så smaskig tårta till efterrätt. =) Magen stod i fyra hörn! 


En massa prat som ju alltid på tjejkvällar. =) Trevlig att träffa nytt folk.
Sist kvar var jag och Mariannes yngsta syster Katrin, vi skulle sova kvar i Mariannes mysiga lägenhet och gick ner och tog en drink innan nattning.  Jag har inte varit i Ö-vik på säkert 8-9 år, jo en snabbis och grattade Marianne då hon fyllde 30 men då var vi bara i själva festlokalen. En fin stad. 



Äldsta och yngsta syster Melander! =) 

Under tiden jag varit i Ö-vik var barnen först på varsitt kalas igår, sedan for de och M upp till stugan igen igår kväll. Idag har det mysts och åkts båt. ;) 

Nu är hela familjen hemma igen, förhoppningsvis friska och redo för en ny vecka! 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...