söndag 8 maj 2016

En härlig helg!

Vilken härlig helg!! En massa sol, helt underbart! T.o.m. fått undvika solen till viss del då vi båda bränt oss lite tidigare. 
 Igår var Tiril på kalas, och vi andra tre tog en liten shoppingtur. På H&M köpte vi grön T-shirt och byxor till Kiron, det är hans favoritfärg och han föredrar grönt på kläderna. ;) Ska se om vi kan spara dessa till skolavslutningen. Köpte också på H&M några attiraljer jag behöver till kommande bal, så nu är jag klar med min outfit, jäkligt skönt! 
Plockade upp Tiril och tog en sväng till ICA Maxi där vi shoppade lite till, T-shirt till M, Maze Runner-böcker till mig och lite annat. 

Vi fick besök av mina föräldrar och min syster Anki och Msaod en sväng också, de var ute och finåkte ;) Sen blev det middag i uterummet, mysmiddag med plockmat som färska och rökta räkor, rostbiff, olika ostar, frukter, inlagda vitlöksklyftor, italienskt lantbröd m.m. Så jäkla gott!! Och barnen gillade det också, mycket av det iallafall. ;) 


 Jag och Mattias såg film i uterummet när barnen somnat, det var ju ändå uppvärmt. ;) 

Idag har det nog varit varmast hittills! Vi har varit ute hela dagen. Barnen har lekt med kompisar ute och inne. Denna bild har jag lånat från Theres, tjejerna springer i vattenspridaren hos dem. 

Mattias har tvättat och oljat trallen och jag har målat prylar både inne och ute. Jag har också ägnat mig åt Mattias frack som behövde lite korrigering, fy sjutton för att sy en massa för hand!! Men har suttit på bästa platsen iallafall, i hammocken! 
Nu ska det tyvärr vända och bli kallare igen. Som min mamma sa får vi hoppas att detta inte blir enda sommaren vi får, som i fjol typ då det var en värmeknäpp i Maj och sen en svinkall sommar med bara lite sol äntligen i augusti när man skulle börja jobba igen...

Här är helgens filmer! 
Roliga "Deadpool" som vi varmt rekommenderar, mycket spännande "Buried" (ja Ryan Reynolds x2;)) rysarkomedin "Final Girls" som jag inte kan förstå inte fått mer uppmärksamhet för den var jättebra! Och så sitter jag och ser "Abduction" själv nu. 
Nu inleds mina två nattveckor igen! 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...