onsdag 1 juni 2016

Popcornhjärta och skog.

Hellu! 
Här är ett litet tips på kul pyssel jag gjorde för ett tag sen! 
Med överblivna popcorn och ståltråd gjorde jag ett prydnadshjärta att hänga upp. Man får bara hålla sig från att käka upp popcornen, hehe! 
Forma först ståltråden lite löst till hjärta i lagom storlek+ lite extra ståltråd att snurra ihop och hänga i. Klipp av med tång och trä sen på popcornen från båda sidor/hjärthalvor, se till att forma nederspetsen först så det håller formen. Var försiktig då du trär för popcornen går ju rätt lätt sönder. 
Avsluta med att snurra ihop  trådarna upptill i hjärtspetsen, använd tången,  och forma också en liten"krok"om du vill hänga hjärtat. Jag trädde i ett snöre där så hjärtat kunde hänga längre ner.  


Idag har det varit ännu varmare! Hållit mig ur solen mestadels faktiskt eftersom jag bränt mig, solade bara ryggen en stund. Annars har jag rensat och fotat lite att sälja m.m. 
Direkt imorse när jag lämnat barnen blev det en promenad, gick en bit i skogen.  
Marken var alldeles täckt av harsyra, väldigt vackert! 

 Haha inte jag som lagt denna så. Nån annan som gjort ett monument ;) 
Det var så sjukt varmt att promenera, kom hem genomsvettig och röd som en tomat i ansiktet, blev en kalldusch! 
Till middag har vi tro det eller ej grillat IGEN, haha det är ju så gott. Kycklingfilé från Linas matkasse. 
Vi har tränat och sett sista Maria Wern ikväll, imorgon väntar kvällsjobb, varit borta länge nu (sjuk och ledighet);) 
Godnatt! 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...