tisdag 28 juni 2016

Veckans matsedel, 2 goda såser till grillat och lite stress. ;)

Hej! 
Idag klev jag upp "tidigt" (beror på vem du frågar), iallafall väldigt tidigt för att vara mitt uppe i nattperioden och  medföljande dygnsrytm. Vi hade möte nere i Sundsvall! 
Så det har varit en trött dag, men vi har ju iallafall hunnit med lite viktigt...

Vi bestämde också veckans matsedel! 

MÅN: Pasta Carbonara färdigrätt
TIS: Grillade parisare med bröd 
ONS: Spaghetti och köttfärssås
TORS: Risgrynsgröt
FRE: Kycklingsallad (sen som kvällsgott för mig och M Heta räkor med habanero och vitlök)
LÖR: Grilla fläskkotlett & baconspett, till krossad potatis med vitlök


Till fläskkotletterna blir det ju också nån god sås, kanske nån av dessa två som vi testat på sistone via Linas. =) Båda väldigt lättgjorda, speciellt fetaröran. 

BBQ-SÅS
1/2 rödlök
1 msk olja
2 vitlöksklyftor
2 tsk spiskummin
2 msk socker 
4 msk ketchup
2 msk japansk soja
2 msk äppelcidervinäger
1 tsk paprikapulver
Finhacka löken och fräs den  hastigt.i olja med pressade vitlöksklyftor och spiskummin. Tillsätt socker, ketchup, soja, äppelcidervinäger och paprikapulver, och låt sjuda 4-5 min. =) Jättegott! 

FETAOSTRÖRA
150 g fetaost
3 dl gräddfil
salt, peppar
Smula ner fetaosten i en skål och blanda ner gräddfilen. Salta och peppra efter smak. 

Medan M och barnen for på simskolan ikväll la jag och Tengil oss en stund i hammocken ute i solen, var sååå himla trött och slumrade till en stund. 

Efter simskolan satte vi oss och kikade på sista planeringen över årets lilla semestertripp, M ska testa att boka det sista (vissa etapper redan bokat) imorgon så är det klart sen hoppas vi! Wohoo! 

Tiril har gjort en mycket detaljerad teckning på förskolan, med tigrar (och lejon tror jag?) 


Nu är barnen lediga med mig imorgon, jag går ut på kvällen för näst sista natten så hoppas hinna vila lite innan dess också (efter att M kommit hem).
Sista simskolan är i övermorgon! Har varit väldigt stressigt att ha detta kl. 18 (dessutom timat med min nattperiod så M kommer hem senare än vanligt!!!) 3-4 dagar i veckan i tre veckor, men såklart kul för barnen. 

Jag och Mattias har kört vårt för tillfället vanliga mys, 80-talsrysare, innan M la sig! Nu är det snart dax för mig att försöka sova också, jag är verkligen jättetrött men måste försöka ha nattrytmen kvar lite eftersom jag jobbar imorgon så jag har suttit och grejat med lite bilder på kläder vi ska sälja. 
Godnatt! 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...