fredag 1 oktober 2010

Dagens planer, tapetsering och muggar.

Good morning friday! Idag är det inte lika lockande väder ute, dimmigt och kallt... Igår var jag och barnen till en lekpark efter vi hämtat Kiron, så härligt i solen, stod några andra mammor där som jag började prata med, kul att träffa andra mammor i området. Kiron blev så fascinerad över att de äldre barnen lekte med vatten i sanden så han måste berätta om det för mormor i telefon senare.
Sedan kom Ia och barnen förbi på en kopp kaffe och en pratstund. De har varit sjuka denna vecka, därav bristen på aktiviteter. =) Skönt att ha en hemmavecka ibland.

Mattias är färdig med tapetseringen, blev klart igår kväll!!! Är så fint, jag ska visa senare när vi fått upp TVn och listerna igen.
Vi köpte muggarna i de resterande färgställningarna som fanns, blev en lila (tada!), en grön, en gul och en svart. Fint! Nu ska jag ta bort några gamla muggar vi har i skåpet.Till middag idag blir det troligen lax (ev. tar vi den imorgon istället) med fetaost av nåt slag, ska snoka rätt på nåt smaskigt recept. Annars blir det kebab i bröd.


För den som är intresserad av bytardagar kan jag tipsa om en liten imorgon kl. 10, i döv-föreningens(?) lokaler på Nybrogatan. Är väl mer som en liten klädloppis.

Nu ska jag se om jag kan få upp den där tävlingen jag mumlat om så länge, men bättre sent än aldrig! Ni ser väl om den dyker upp idag, annars imorgon! =)

1 kommentar:

Maria sa...

Spännande och se hur väggen blev! Muggarna är jätte söta...jag vill uppdatera muggförrådet lite då och då ja, tröttnar fort på färg och form men min sambo tycker inte det är lika kul att jag köper nytt hela tiden! hehe..Så nu har jag fått låta bli ett tag...men det kliar i fingrarna nu när Mathias fått ny kaffebryggare och ny espresso/cappucinomaskin av mig! (tidig julklapp!)
Ang tapeter på rusta så har Mathias dåliga erfarenheter av dessa..han tycker de inte är nån bra kvalite. Men jag känner många som köpt där och är nöjd ja...så jag är lite kluven! ;)

Kramen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...