lördag 14 juni 2014

Tröttmössa, roliga barncitat och kommande semestertripp!

Hellu!!

Ett av sommarens nöjen är bokade, vi ska bo två nätter på Hotell Lappland i Lycksele, tog deras sommarpaket med inträde på Lycksele djurpark två dagar, och la till en extra natt. Ska bli kul! Lycksele djurpark var man själv på som liten, de har ett litet tivoli och "äventyrsland" med klätterställningar och bumperbåtar bla. Blir nog mycket uppskattat av barnen! 
Vi kommer vara där över vår bröllopsdag, så den firas med barnen i år. ;) 








Hinner vi kommer vi också gå in på Ansiabadet som även det ligger i Lycksele. =) Får hoppas på fint väder. 

Jag har jobbat 7-16 idag, och varit vaken sen klockan 4.... Kiron har varit väldigt hostig ett tag i natt, och katten fick spunk och tokjamade, och på det vaknade Tiril av alla ljud och trodde det var morgon. Hann inte somna om innan min klocka ringde vid 5.30...GÄSP!!! 
Men jag har iallafall klarat mig genom arbetsdagen med hjälp av mycket kaffe och roliga arbetskamrater och vårdtagare. ;) 
Vilat lite, tränat lite och ätit grillmiddag, kyckling. Sen var M underbar och lät mig sitta ute och läsa i solen medan han fixade disken och förberedde barnen för läggning. 
Nu ska vi strax se på lite "Miss Marple", älskar engelska deckare, speciellt i 20-40-talsmiljö. (Men Morden i Midsomer är ju favorit, alltid). 

Igår kväll när jag gick från jobbet var det såhär vackert ute! 

Haha min väder/nyhetsapp fick nog lite spunk idag, rätt vad det var visade den på snö!! Nja, skulle inte tro det? Vår stad har också döpts om till Härnosänd. =P
Glömt att skriva ner barnens senaste roliga citat här, vill gärna spara dem för mig själv också, sötnosar!!

 "Vet du, när jag var liten låg jag i din mage som var tjock, och sen sprang jag ut när Kiron skrek, och så sov jag och sen vart jag stor".  -Tiril 4 år

 "Istället för att lukta på blommor kan man lukta på sina nyduschade barn!"- Kiron 6,5 år. 

Ha en fin lördagskväll! 

1 kommentar:

Cattis sa...

Härliga citat! :-) Nej snön klarar vi oss utan ett tag hoppas jag! ;-)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...